Tips mechanisch horloge tot 1500 euro

Een nomos. Al dan niet nieuw met eventueel doorsparen. Origineel en stijlvol.

1 like

Als ik het goed heb is dat een Nomos Club. Inderdaad fraai, tikje klein als je het mij vraagt (38).

Zit hier niet gewoon Nomos’ eigen uurwerk in? Er staat niet voor niets “Glashütte” op :wink:

Edit: Gevindt :stuck_out_tongue:

Edit twee. De Zeta is het automatische uurwerk. De Alpha is manual winding, en zit blijkbaar dus in de kleinere Club. Gokje m.b.t. link:

1 like

In da Club:

In da Marine:


En hier ben ik gewoon benieuwd naar, de Steinhart Regulateur:

Die Tissot die @wbcoupe aandraagt is fantastisch.

8 likes

Well played sir. That is an awesomely fine piece of horology! :ok_hand:

1 like

And that my friend is a total shitter :poop::rofl:

1 like

Vooraf opgemaakte tekstDeze staat in het blauwe gedeelte.
Nomos dus, zoals al meerdere keren gezegd, maar zo wat dichter bij je voorgestelde budget.

[TK: Nomos Orion 38mm Date]

1 like

Monta Triumph

Komende van de man met zowel een Speedmaster als een SMP300 neem ik dat even met een korreltje zout.

Maar goed, het design of merk spreekt je niet aan, da’s prima, mij ook niet echt, maar op zich is het één van de weinige passabele handwinder regulateurtjes op de markt van dit moment. Nooit in het echt gezien, mensen kopen te weinig regulateurs. :slight_smile:

2 likes

What is wrong with that? :sunglasses:

Voor mij zijn het shitters. :slight_smile: Voor anderen niet. Dat neemt niet weg dat er een pilsje op gedronken kan worden.

Dat mag je vinden :slight_smile:

1 like

Maar het is geen hommage, maar een origineel ontwerp van Steinhart, correct me if I’m wrong?

Hij is er ook nog met een witte dial.

Erin zit Nomos eigen handwinder caliber Alpha, 43 uur reserve. Dus nog een in house uurwerk ook. 1300 adviesprijs zag ik net.

Wellicht heeft @number4 m nog in de aanbieding?

4 likes

Dit is een erg leuke nieuwe GMT ook op leer en canvas te krijgen

5 likes

Nee heb deze versie helaas nog niet gehad :grimacing: alleen de nacht uitvoering 2x !!

Wat een treurige aanblik levert de ruimte tussen de band en de kast op bij de bovenste Nomos… horreur…

2 likes

Stoort met dragen totaal niet is mijn ervaring :wink:

2 likes

Misschien ligt het aan de foto dan. Voor het overige een fraai horloge en mooi merk…

1 like

Nee hij heeft zeker die ‘gaps’ maar in het dragen vond ik dat gewoon minder storend…wel echt waar voor je geld.

2 likes

Dat vond ik ergens ook. Daarom de Club het liefst op een stoffen band. Een G10, bijvoorbeeld. :wink:

1 like