Zoals al eerder gezegd erg blij met de nieuwe Monster. De rubber band is al een stuk comfortabeler als die van de SKX, maar toch denk ik dat ik hier iets anders op wil. De bandaanzet is 20mm en deze loopt terug naar 18mm aan de gesp. En dat vind ik net wat te ‘iel’
Heeft iemand een goede tip voor een zwarte rubber band, aanzet 20mm die net als de originele band direct wat breder uitloopt naar ca. 22mm maar vervolgens óf recht doorloopt in 22mm óf afloopt naar 20mm. Een andere optie is een rechte band van 20mm en deze bij de aanzet 2mm bijsnijden maar dit vind ik een wat mindere optie.
Ik zou gaan voor de leren Dimodell Chronissimo, is volledig waterproof en geschikt om te zwemmen en sluit uitermate mooi aan op de kast van het Monster.
De eerste twee foto’s zijn ter illustratie, dit is een goedkopere uitvoering en niet waterproof. De laatste foto’s is de Dimodeel gebruikt.
Thx Eric, maar ben niet zo van leer op een duiker, mijn voorkeur gaat toch uit naar rubber. Ik zal morgen eens proberen of ik de Z22 erop gepast krijg en heb ook nog de 22mm Vented band liggen. Misschien eens een keer iets van Obris Morgan of Bonetto Cinturini proberen.
Van de week merkte iemand op dat de banden van squale 1521 mooi passen. Deze worden gemaakt door meyhofer en kosten net als de OM banden twee tientjes. Qua look zitten deze banden overigens erg dicht tegen de band van mijn Citizen NY0040 aan (of andersom natuurlijk ), maar zijn wel gewoon van rubber met een vanille geurtje. Ik wil deze binnenkort wel eens proberen maar ik weet nog niet welke kleur het wordt.
Overigens is de Monster ook zeer geschikt voor op NATO’s
Al Googelend kwam ik de originele Seiko strap 4KR3JZ tegen, welke standaard op o.a. de SKA en Sawtooth zit. Deze zou niet ‘taperen’ maar bij de gesp 20mm zijn. Kan iemand dit bevestigen en heeft iemand toevallig nog zo’n band liggen?
Deze is 20mm bij de lugs en gesp ja. Hele mooie band, en iets soepeler dan de standaard Seiko banden. Echter lang niet zo soepel als een Bonetto Cinturini of ander echt rubberen bandje.
Ook is de band zoals alle Seiko banden vrij lang, waardoor deze bij kleine polsen (<17,5cm) nogal ver uitsteekt.
Ik heb em, maar ligt in de kluis. Dus kan niet 123 kijken naar de maat.
Ik heb em op m’n ‘jaws monster’, omdat ik de rechte schakels niet zo bij de indexen vond passen.
Deze rubberen band met open stukjes doen me aan kieuwen denken en vind ik n mooie match. Alleen de aanzet is eigen iets te groot, waardoor er wat meer afstand is tussen de kast en de ‘kieuwen’.