Tips voor een Millennial die begint aan een collectie?

Faffie bitch.

Dat kristal ziet er tof uit, trouwens, ik wacht nog op de NA. :slight_smile:

Wopwopwop!

Dit gaat licht ironisch klinken omdat ik het zeg, maar toch: Hou het simpel. Ik bin 'n boer’nlul die in de polder woont. Ik heb mien eerste mechanische 'orloge ooit op 't web 'ekocht veur veuls te veul 'held, en ik waardeer tips die dat veurkomm’n.

Er leup’n hier mensen oet Enschedeeeee, Grunn’, Frieslan’ en Emmeloord op het forum, en wie volg’n die moeilijke woord’n nait zo gaud.

2 likes

Kijken is prima, maar zorg dat je niet met hun klantenservice van doen krijgt!.

Tip: geef ook wat meer uit aan je beater. Die draag je vaak en hij blijft lang bij je.

image

2 likes

Sorry, maar ik ben er dan 1 van… horlogedoos kan mn predictive toetsenbord niks mee, maar wat denk je dat ik bedoelde met gangsters en balanceert?

Vandaar dat ik geregeld woorden maar bij voorbaat uit elkaar haal :see_no_evil:

Ik kan me niet herinneren dat ik op u doelde amice.:thinking:
Voor de rest spreekt ge in raadsels.
Maar mag ik toch verzoeken samengestelde woorden gewoon aan elkaar te schrijven. Dus niet boeken kast, seconde wijzer en horloge bandje. Maar gewoon boekenkast, secondewijzer en horlogebandje. Echt, het staat zoveel mooier.:hugs:

Nee, maar voelde me aangesproken, omdat ik me er ook schuldig aan maak.

Haha, ben r te laks voor. Ik schrijf een ook maar met n. Vd pot gerukt. Beetje sms economisch typen is t
:sweat_smile:

Maar van gang reserve aan elkaar, maakt mn predictive keyboard gangster van. En balanceert moest balans veer zijn. Tenminste, als je ze aan elkaar zou schrijven op n Samsung smartphone…

Nou, die 2e Fiffer is niet aan hem besteed :wink:

Misschien ook handig voor time wizard, is om het ehbo lijstje door te nemen. Die kan ook helpen om wat dingen even op een.rijtje te zetten.

Mon Dieu, wat een ongeletterdheid wederom.:joy::joy:

groetjes Lenno

Oh op die manier. Dan kun je mij niet euvel duiden dat ik je niet begreep. Ik heb de woorden gangreserve en balansveer namelijk nog nooit van mijn leven uitgesproken, en voordat ik op dit forum kwam had ik ze ook nog nooit gelezen.
Maar… dit is de eerste keer in de geschiedenis dat ik die twee woorden heb geschréven! Een historisch moment.

1 like

Oh maar met appen doe ik dat ook, in een krampachtige poging jong te lijken voor mijn kinderen en collega’s.

1 like

Welkom hier @TimeWizard !
Horloges is een geweldige hobby en je maakt een goede start.
Er is heel heel veel te koop in bijna iedere prijsklasse en categorie of vintage.
Ik geniet er dagelijks van.
Ben altijd wel op zoek naar een aantal horloges en een graal…
tja, die punt op de horizon heb ik nodig. De mijne is thans de 116655
Maar zeker ook genieten van wat je hebt. Vandaag de hele dag een Lanco
uit de 70’s gedragen die ik hier op het forum voor een aantal tientjes heb gekocht.
Have fun enneh… die Rolex komt er eerder dan je denkt !

1 like

1 like

Zal ik zeker doen, die Seiko horloges zijn bij mij ook erg gewild

Helemaal eens!

Hoe oud ben jij ook alweer Chris? :upside_down_face:

1 like

:rofl::rofl::rofl: Het was mijn eerste post dus ik dacht even een goeie indruk achter laten enzo

1 like

Van kindsbeen af voel ik mij al zestig, Han. Dat weet jij ook. :angel:

2 likes

Oehhh the Yacht Master, dat wordt wat. Ik ben benieuwd naar welke Rolex het voor mij wordt, tijd zal het zeggen

1 like

Het probleem ligt op een ander vlak Koekoek. Ik heb sinds ik op het forum zit een een stuk of zes horloges gekocht, inclusief de HFLE. Geen duur spul van vier cijfers. Er zit geen lijn in, dus wat ik eigenlijk wil is zoveel mogelijk afwisseling. Maar ik kan nauwelijks t-shirts wegdoen die ik jaren geleden heb gekocht, laat staan horloges. Dus heb ik nu een box vol met 12 horloges waarvan ik er maar één per dag kan dragen. Ik ben blij met alle horloges die ik heb en toch denk ik wel eens “man wat moet jij met twaalf horloges”. Het is denk ik vooral in het begin handig om je enthousiasme wat te beteugelen.

1 like

Dat dus !!

Denk lang genoeg na en durf een tweede mening vragen. Zoals @MaartenE zegt, kan je het gevoel hebben dat het nu of nooit is. Ik ben recent nog in die val getrapt, en heb nu een stuk waar ik over twijfel om het toch maar door te verkopen.

1 like