Tips voor nieuwe aankoop

Allereerst vrolijk kerstfeest allemaal.

Ik ben aan het overwegen om mezelf van een nieuw horloge te voorzien en heb daarbij het onderstaande wensenlijstje:

  • High accurate Quartz met perpetual kalender
  • Bij voorkeur titanium
  • Bij voorkeur niet boven 40mm

Alle tips en suggesties zijn van harte welkom :slight_smile:

Grand Seiko, uiteraard.

3 likes

Welke Grand Seiko met Quartz is van titanium en heeft een perpetual calender?

1 like

(The) Citizen Chronomaster

2 likes

Ligt er ook aan wat je uit wil geven. Citizen heeft mooie titanium radio controlled horloges die je nooit meer gelijk hoeft te zetten en bovendien solar powered zijn. Prijzen rond de 500 euro.

1 like

Max € 1000,- wil ik er aan uitgeven

longines vhp lopen ook heel erg precies maar volgens mij alleen in staal te krijgen

1 like

Ja, ik denk dat je bij een Citizen of een Casio uitkomt.

2 likes

Is er een treetje lager tov de Chronomaster?

Tussen nul en chronomaster prijs zitten een hoop treetjes

1 like

Ook bij Citizen met de specs waar ik naar op zoek ben? (Ik heb het idee dat in Japan veel modellen zijn die hier niet beschikbaar zijn)

Ja hoor, behoorlijk wat treetjes zelfs. Je zou bij Citizen bijvoorbeeld eens naar de Attesa lijn kunnen kijken. Of naar de Casio Oceanus.

Beiden JDM modellen helaas.

1 like

De casio oceanus is officieel geen HAQ. Als hij niet synchroniseert is de uitloop een normale 15 seconden per maand. Dit geld voor de meeste radio/gps sync horloges.

1 like

Ik vind een SEIKO SBQJ015 erg mooi, maar die lijken (nieuw) niet te koop… Ik vraag me af of er niks vergelijkbaars zit in de huidige SEIKO collectie

De Citizen GPS horloges doen volgens de specs max. +/- 5 sec. per maand. Ook geen HAQ maar toch behoorlijk netjes.

HAQ, perpetual calendar, titanium en max. €1000 is een lastige combinatie!

2 likes

Met invoer onder de 1k. Haq, 38mm…wel ff navragen hoe lang de stalen band is…