Tissot Gentleman

Ik vind het een mooi horloge. Op een leren band misschien nog mooier.

Prijs vind ik persoonlijk veelste hoog.

Niet dat het prijsverschil wereldschokkend is, maar ik zou dan hiervoor gaan:

1 like

Die is ook mooi. Alleen dat artikel is wel een groot BS-verhaal, halverweg maar afgehaakt. Een duiker zonder bezel, hoe verzin je het :joy:

Ik postte hem voor de foto’s :slight_smile:

1 like

Ik ben erg tevreden met de mijne. Normaal vind ik een horloge van 40 mm te groot ogen (op mijn pols dan) maar omdat hier de bezel iets groter is, oogt het niet als een ‘pannekoek’ wat ik bij sommige dressers wel heb. En list hoef je er niet voor te betalen, ook niet bij een AD. Ik heb gewoon gevraagd om een leuke korting, en kreeg die ook. Hij loopt ook nauwkeurig. Nu na een maand inlopen op -2 sec/dag, chronometer waardig.

7 likes

Is dat je onderbuik gevoel? Ik bedoel gezien de afwerking, het uurwerk en ook het merk is een prijskaartje van rond de 680 euro helemaal niet verkeerd :thinking:

En straks tweedehands voor nog minder te krijgen :wink:

Ook fraai maar wel minder in balans daardoor, en zie ik het goed dat deze het venstertje om de datum mist?

De één noemt het een venster, ik een wit randje :wink:
Ik poogde te zeggen dat een quartz ook een mooie optie is.
In ieder geval is 800 euro voor dit model voor mij teveel.

Hij is prachtig, ik heb al eens gekeken naar de uitvoering met de massief gouden Lunette. De Tissot Gentleman is de moeite waard vind ik.

Nou, een randje is geprint. Een venster is echt een venstertje dat om de dag/datum heen gezet is. Wel een aanzienlijk verschil…

1 like

Jazeker! Daarom zei ik al wat ik persoonlijk van de prijs vond.
Vind het een prachtig horloge maar 700euro vind ik een hoop geld.

Ik zelf zou voor de seiko sarb033. Scheelt 300euro. Maarja dat is natuurlijk geen swiss made.

Gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak, maakt horloges leuker.

1 like

Ik snap het; ik weet nog dat ik de Hamilton Khaki King zag en dacht “dat ga ik nooit aan een horloge uitgeven” :wink:

Niets mis met de sarb trouwens (ik heb de 035) maar je kunt het niet vergelijken. Overigens hoef je je niet blind te staren op Swiss Made. Uurwerken van Seiko en andere Japanse fabrikanten kunnen net zo goed zijn. En vlak ook de Russische en Chinese uurwerken niet uit, het zijn vaak niet de meest aantrekkelijke mechanismes om te zien maar vaak super degelijk en betrouwbaar.

Ik heb zelf de Quartz met de zwarte wijzerplaat.

Heerlijk horloge, past overal bij lekker plat en merk dat ik hem toch vaak kies boven mijn mechanische horloges.

Zeker als je een beetje korting los krijgt bij je lokale juwelier een koopje.

2 likes

Foto?

5 likes

waarom?

1 like

Ik heb met

(18k rosé gouden wel te verstaan) om de pols gestaan en bijna gekocht.
Op het laatste moment afgehaakt, omdat de overweging om te kopen niet de juiste was…
Maar het horloge is zeker een fraaie en spookt zo nu en dan nog wel door mijn hoofd :wink:

2 likes

Wellicht komt er 1 zo in het BLAUWE gedeelte voor 549 :wink:

Waarom doe je hem weg na je erg overtuigende NA topic?

1 like

Heb besloten dat ik de blue dial Hamilton JazzMaster DayDate ga behouden.
En welk NA topic heb ik dan gestart ??