Tissot lemania chrono's 60's - 70's

Het is wel raar want Tissot is één van de merken die de administratie altijd goed op orde hebben en waar makkelijk aan is te komen, net als Omega en Longines. Zal wel aan het feit liggen dat ze uurwerken van derden gebruikten. Ze hebben er nooit rekening mee gehouden dat de nummering een probleem zou worden voor freaks als ons :wink:

1 like

Ja inderdaad, waarom willen die lastige hobbyisten nou alles weten? :smile:

Misschien ligt het probleem inderdaad bij Lemania, de serienummers van deze uurwerken zijn ook van Lemania en daar is ook niks van terug te vinden.

Mooi en interessant topic, opgeslagen in de archieven.

2 likes

Mooi stuk huiswerk, of zondagmiddag huisvlijt. Erg leuk, evenals de bijkomende opmerkingen over Compax benamingen. Dit wordt een postje om regelmatig terug te lezen.

De oude Tissot’s zijn erg mooi, maar waar mijn hart toch altijd een tikkie overslaat is die prachtige Universal tri-Compax (met 4 subdials dus) die ik voorbij zag komen. wat is dat toch altijd weer genieten!!

1 like

Een van de weinige topics die ik in mijn favorietenlijstje heb gezet…

1 like

Tja, we waren op vakantie, en wat doe je 's avonds in het appartement? Ik zag wat leuke chrono’s op ebay, en ben voor mezelf eens wat op een rijtje gaan zetten. En toen ook maar op het forum gezet. Toch nog wat nuttigs gedaan op vakantie :smile: .

Update:

Ik heb de afgelopen tijd weer wat research gedaan naar de Tissot Lemania Chrono’s, dus heb ik het overzicht een beetje uitgebreid, vooral met de nodige oudere modellen. Verder heb ik nog wat correcties doorgevoerd.Om het een beetje makkelijker te kunnen bewerken heb ik er een pdf van gemaakt, ook omdat het wel een beetje een lijvig werk geworden is intussen. :sweat_smile:

https://drive.google.com/file/d/0B-BuT5xHIR-rWW12dDRsX3JaS0k/view?usp=sharing

Veel plezier met lezen allemaal, en commentaar of aanvullingen zijn uiteraard altijd welkom.

11 likes

Geweldig werk! 🖒👏
Dank voor het delen. Het is prachtig kijk en leesvoer.

1 like

Geweldig! Erg leuk om te lezen! Zo’n military Navigator wil ik wel in mijn collectie. En een witte 45500 en een Regate wil ik ook weleens proberen :grin:

1 like

Schitterende opstelling en de lijst wordt langer…
Dank voor het vele op- en uitzoekwerk en duidelijke uiteenzetting !

1 like

Heb net een mooie 810 65 gekocht zet foto’s vanaf hij binnen komt. Zou trouwens een 35 of zelfs 36mm kast zijn en niet 34.

2 likes

Ah, heb jij die gekocht! Ik zat al naar dat mooie ding te kijken op ebay, maar momenteel absoluut geen budget.

Als ik naar de verhouding uurwerk-kast kijk zou de kast inderdaad best 35 of 36 kunnen zijn. Als je hem even opmeet als hij binnen is pas ik gelijk het document aan. :sunglasses:

Een ding klopt in elk geval niet aan de beschrijving op ebay; dat is zeker geen 872 die daarin zit, dat zal vast een 870/1277 zijn.

Alvast veel plezier met de aanwinst!
Behoorlijk zeldzaam klokje trouwens, die dingen komen maar heel weinig langs, en zeker in deze staat.

Gaat de verkoop weer in ergens in februari denk ik dus sla je kans :joy:

1 like

Goed verhaal! Dankjewel :slight_smile:

1 like

Zeer nuttige samenvatting! Leuk en leerrijk om door te nemen. Dit topic is een favoriet. Dank

1 like

35mm diameter (34.7 om preciezer te zijn)
Ref 810 - 65

4 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Top; ik zal het document straks weer even aanpassen.
Veel plezier met de aanwinst! :thumbsup:

Als je de foto’s wilt gebruiken be my guest.

Erg mooie post van een mooi merk Tissot

1 like