Tissot PRC 200 powermatic 80; met datum- / zonder dag-aanduiding

Heeft iemand hier een Tissot PRC 200 powermatic 80 (dus automaat) gespot die wel een datum- maar geen dag-aanduiding heeft. Ik kan enkel dit model vinden inclusief dagaanduiding, maar dit vind ik persoonlijk te onrustig. De niet-powermatic uitvoering is er wel met enkel datumaanduiding. Misschien bestaat de powermatic 80 niet zonder dag-aanduiding?

Sowieso ben ik wel benieuwd naar de mening / ervaring van Tissot PRC200 eigenaren :+1:

De niet-powermatic

De powermatic 80

Alvast bedankt :grinning:

Helemaal niemand een idee? Overigens las ik eerder op het forum dat de powermatic helemaal geen technische vooruitgang is omdat deze veel minder bph levert en daardoor minder fraai loopt. De reserve van 80u is dan de enige vooruitgang, en die is voor mij persoonlijk te verwaarlozen… Dus beter met ETA uurwerk… Aldus diverse forumleden. Maar zijn deze nog te koop. Wel automaat zijnde…

Je kunt hier even kijken in dit topic Certina DS Action Diver Sea Turtle Conservancy SE, daar komt het e.e.a. voorbij over de PM80 en de ETA.
Persoonlijk zou ik voor de gewone ETA gaan en ze zullen vast te vinden zijn gebruikt of als NOS.

De foto die je post met alleen datum is een quartz, volgens mij heeft de “oude” automatic ook altijd een dagaanduiding:

Voor zover ik weet is dit model automaat enkel met dag- en datumaanduiding te krijgen. Heeft niets met powermatic 80 te maken, maar met het model. Dat uurwerk zit namelijk in vrijwel alle Tissot-modellen in die prijsklasse en die hebben vrijwel allemaal alleen een datumaanduiding.