Tissot prc 200

ruim 8 jaar geleden een Tissot prc200 met inscriptie van mijn kinderen gekregen voor mijn 65e verjaardag. Alleen gedragen bij gelegenheden, nooit mee gewerkt nooit mee gezwommen en ook nooit onder de douch etc. Heel zuinig en voorzichtig behandeld. Altijd door juwelier batterijen geplaatst, plm. 4 jaar geleden onderhoud laten doen. Nu kapot, versleten waardeloos.
Contact gehad met Tissot NL. Slecht onbevredigend antwoord.
Voor mij NOOIT MEER een Tissot.!!!

BerendJan

1 like

Iets meer toelichting? Wat is er kapot? Wat was het antwoord van Tissot?

Ik snap dat dit mogelijk oplucht, maar wij kunnen er heel weinig mee

Vervelend. Mag ik vragen welke vraag je stelde?

na plaatsen van nieuwe batterij 2 dagen later stil. teruggebracht, opgezonden en bleek uurwerk kapot,
Kosten bijna € 200. Gevraagd bij Tissot NL. het antwoord was dat een horloge net als een auto onderhoud behoeft. Terwijl dit wel gebeurd is. Helaas blijft het daarbij. Een horloge van dit merk na plm. 8 jaar al kapot???
Zo van helaas pindakaas.
Dus voor mij nooit meer Tissot.

Je kunt, neem ik aan, met de onderhoudsfactuur wel aantonen dat het horloge onderhoud heeft gehad. Maar in hoeverre is het mogelijk dat bij de batterijwissel is gerommeld/een foutje gemaakt? Het is namelijk wel toevallig dat het twee dagen hierna stopte. En verder, is het mogelijk dat er vocht in het horloge is gekomen, nadat het open is geweest voor de batterijwissel (en dus niet meer waterdicht is)? Ben wel bang dat dit ruim buiten de garantietermijn valt, dus echt een ‘coulancegevalletje’ zou worden. Blijft vervelend natuurlijk. Begrijp je gevoel hierbij. Succes!

Vervelend, maar kom op. Je hebt het gekregen voor een speciale gelegenheid, ik zou het laten maken en dragen. Succes.

Het is natuurlijk heel vervelend, maar ook met een auto van 8 jaar oud kan je dit gebeuren, versnellingsbak kapot ofzo, dan krijg je ook een dure rekening gepresenteerd.

Verder zit er in een Tissot een standaard eta uurwerkje. Mocht je besluiten een ander merk horloge te kopen is de kans groot dat je er een koopt met precies hetzelfde binnenwerk. :wink:

Je zou het eens kunnen proberen bij een van de hier op het forum bekende horlogemakers. Vaak ben je dan goedkoper uit dan via de juwelier die er zelf ook beter van wil worden.
Klik hier voor de lijst:

Succes in elk geval.

1 like

Een vergelijking die niet op gaat natuurlijk.

Een kwarts moet mijns inziens ook zonder onderhoud, behoudens een batterijtje, probleemloos lopen.

Dus ik vermoed (ook) dat er tijdens de laatste batterijwissel iets mis is gegaan.

En “nooit meer een Tissot” doet mij denken aan die taxichauffeur die na een kapot achterlichtje van zijn Mercedes met een miljoen op de teller zei: voor mij nooit meer een Mercedes. :slight_smile:

ps: ook al draag je het horloge niet: een quarts loopt natuurlijk wel door, tenzij je de kroon uittrekt, maar dat schijnt ook niet zaligmakend te zijn voor de batterij.

Uiteraard kun je geen enkele vergelijking volledig doortrekken, maar ook die versnellingsbak hoort het gewoon de hele levensduur van de auto te blijven doen; toch gaan ze wel eens kapot om onduidelijke reden.

Dat is volgens mij een eta uit de G10 serie, kosten los zo rond de € 50 en zal de moeite niet zijn om die te laten plaatsen.
Zoals reeds gezegd, mocht je van een ander ( Zwitsers ) merk in die prijsklasse een chronograaf kopen dan is de kans zeer groot dat er hetzelfde uurwerk in zal zitten.

1 like

Is het niet de juwelier die iets tijdens de batterijwissel heeft vernaggeld? Opzich is het niet raar dat er na 8 jaar geen fabrieksgarantie is, daarbij hoeft een uurwerkwissel bij dit horloge echt geen 200eu te kosten. Er zit een vrij standaard werkje in, waar iedere horlogemaker wel wat mee kan.
Ik zal eerder nooit meer bij die juwelier terugkomen, dan alle blaam bij Tissot leggen maar de frustratie is begrijpelijk.

Economische levensduur? Na x jaar is n auto afgeschreven, terwijl ie misschien nog wel rijdt met onderhoud/reparaties.

Betreft het stilvallen vh uurwerk, er staat volgens mij nergens dat dit direct/vlak na n batterij wissel gebeurde.

4 jaar geleden onderhoud, betekent misschien opnieuw 1 of 2 jaar garantie. Niet ongeveer 4. Net als bij n nieuwe horloge zou je mogen verwachten dat n relatief duur horloge t langer doet dan 2 jaar. Toch menen de meeste verkopers en/of fabrikanten na 2 jaar dat er kosten voor de klant bij komen kijken.

Ik snap de frustratie echter wel. En zoals gezegd hoeft het uurwerkje los niet zo veel te kosten. Waarschijnlijk dat n horlogemaker t voor n stuk minder kan vervangen.

En als laatst, vergeet niet dat als de kroon helemaal ingedrukt zit, het horloge wel 24/7 blijft lopen, ook al wordt ie niet gebruikt, cq gedragen.

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie antwoorden en Me(d)eleven.
Mijn frustratie is het arrogante antwoord van Tissot.
Ik had verwacht dat ze zouden zeggen, “stuur maar op, dan zullen wij eens zien” en misschien met een voorstel komen. En eventuele kosten had ik wel willen betalen, dat is het probleem niet. Van een product heb je een bepaalde levensverwachting of dit nu een auto of een horloge is. Van een leverancier/fabrikant verwacht ik coulance.
Mijn Tissot met inscriptie ligt nu in mijn laatje.
Ik draag nu mijn Ëurohorloge (2 Euro) in 2002 gekregen van mijn dochter.

Vriendelijke groet allemaal
Beren Jan