Titanium

Ik vind de Shogun ook heel mooi, maar qua ontwerp haalt hij het m.i. niet bij mijn Samurai.
Eigenzinnig, hoekig, licht…

Dick

2 likes

Ik heb een tissot t-touch in titanium gehad. Lekker licht en ik vind hem mooi kleur hebben dan staal.

1 like

Ik vind titanium horloges echt geweldig en krasjes daar heb ik geen last van

Gr Pieter

Hahaha titanium backup :wink:

1 like

Ik heb een Certina van titanium en kan, zoals eerder gezegd, ook moeilijk wennen aan het gewicht.

Het voelt niet “echt” aan !!!

1 like

Maar hij is wel heel mooi!

1 like

Wat was er mis met je titanium omega’s? Of heb je n non disclosure agreement :wink:

Zoals je ongetwijfeld kan zien heeft mijn Prisma titanium een hard leven achter de rug. Er zitten best wat krassen op het glas, het “goud” en ook het titanium is niet helemaal ongeschonden meer. Maar… de beschadigingen van het titanium vallen meer op doordat ze een beetje glimmen.

Mmm, dat is wel iets minder agressief dan de oplossing die je ook wel eens tegen komt: een schuursponsje.

Dat laatste werkte hier wel naar behoren op de band van de Tissot T-Touch Titanium…
Voor:

Na:

De eerste foto is met flits genomen zodat de krassen er beter uit komen. Vandaar dat er kleurverschil in lijkt te zitten.

1 like

In het eerste jaar na aankoop (AD) is de titanium SMP drie maal voor reparatie bij de Swatch Group geweest. Alle drie de keren voor een probleem met de kroon. Deze kwam volledig los. Hetzelfde is 1 keer gebeurd met een titanium SMP van een collega van mij.

Na aandringen van mijn kant bij Omega in Zwitserland is de titanium SMP omgeruild voor een stalen versie. Deze heeft een aantal jaren probleemloos gefunctioneerd en heb ik later doorverkocht. Naar mijn idee was de kwaliteit van het Omedga titanium minder goed dan het titanium van bijvoorbeeld IWC en PD.

1 like

Wat bedoel je, géén krassen of wél krassen en ze laten je koud?

Een tijd lang ben ik in het bezit geweest van een Seiko shogun (titanium) Ondank dat het een hele gave look gaf het titanium kon ik niet wennen aan het gewicht.

Vertel eens, hoe houd de diashield zich, in vergelijking met andere horloges (al dan niet titanium)? En hoeveel heb je hem gedragen?

Waar heb je dat vandaan? Ik kan er niets over vinden. Heb je er zelf ervaring mee? En wat voor produkten vallen er onder “o.i.d.”?

De mijne hebben er gelukkig geen last van, maar ik hoor wel vaker dat titanium kronen een zwak puntje zijn op een horloge.

Prachtig spul dat titanium: inderdaad zelf herstellend, maar krijgt niet de tijd weer geheel glad te worden: mooi donker metaal, comfort: ik hou niet zo van zware klokken.

Persoonlijk vind ik titanium echt geweldig qua uitstraling en draagcomfort, mijn Citizen is echt een heerlijk horloge.
Wel inmiddels “wat” rek op de band.

Ik heb sinds kort de smartwtach van TAG Heuer, in titanium. Ziet er stoer en robuust uit en jeetje; wat licht!

Ik bedoel daar eigenlijk mee te zeggen dat niet snel last heb van krasjes.
Of dat komt doordat het materiaal veel donkerder van kleur is.
Als je bij een stalen kast die bv mat gestaald is een kras krijgt zie je het ook meteen bij titanium zie ik dat niet zo snel

Gr Pieter