tombeur1982

(td)
Enkele weken geleden een Eterna horloge gekocht bij hem.
In prima staat en uitstekend lopend ( volgens hem ).
Horloge liep 5 minuten per dag achter, dus maar even weggebracht naar de juwelier.
Probleem tot nu toe is een gebroken balansas, maar horloge loopt na vervanging van de balansas nog niet goed.
Juwelier is er nog mee bezig en verwacht dat ik het horloge volgende week op kan halen.
Kosten bedragen waarschijnlijk rond de € 100,-.
Tom tot dusver 2x via email hierover ingelicht en om een reactie gevraagd, maar het blijft stil van zijn kant uit.
Ben niet zo`n horlogekenner, maar dacht met een eerlijk persoon te maken te hebben.
Helaas, jammer.

m.vr.gr.

Zo ken ik Tom in ieder geval niet. Als hij iets verkoopt is het m.i altijd prima in orde en het is een zeer correcte kerel. Het zou mij verbazen als dit niet alsnog goed komt. Bel hem ens op.

hans

Ik ken Tom persoonlijk en zou zelfs voor hem in staan. Tom is een serieuze verzamelaar die regelmatig klokjes verkoopt. Het zou mij zeer verbazen als je met hem gedonder krijgt over 100 eurie.

Tom reageert de laatste tijd overigens vaker laat op mail omdat hij zakelijk erg druk is. Ik zal hem de link naar deze post doorsturen.

Hopelijk komt het goed.

Groet, Roel

Ik was dit weekend niet in het land/aan de computer. Dus ik heb gisteren pas kunnen reageren op de e-mails van Ton. Hij heeft mijn nummer en had mij ook gelijk kunnen bellen.
Toen ik het horloge had liep het zeer goed (binnen COSC normen), ik had zeker nooit gedacht dat er iets scheelde.
De koper zei dat het sinds dag 1 niet goed liep, toch stond het enkele dagen na aankoop wel “als perfect werkend” op Marktplaats voor enkele honderden euro’s meer dan hij aan mij betaald had. Er is daarover hier ook een topic geopend, waarin ik nog heb gepost om te zeggen dat ik hem de winst zeker gun.
We proberen nu een compromis te sluiten. Vind het alleen een beetje jammer dat mijn naam hier een beetje door het slijk wordt gehaald.

Het zegt waarschijnlijk meer over degene die deze post heeft geplaatst.
Misschien zelf het horloge laten vallen.
Als ie bij jou goed liep lijkt het me sterk dat de balans-as toen al gebroken was.
En dan meteen maar conclusies trekken ??

Misschien een idee om mensen met 1 posting niet op het feedback-gedeelte van het forum toe te laten?
Want dan kan elke willekeurige persoon zomaar mensen zwart komen maken.

Ik zou zelfs onder verschillende aliassen mijn concullega’s van negatieve feedback kunnen voorzien bedenk ik me net.
Of mijzelf van positieve… :wink:

robbie409 Schreef:

Misschien een idee om mensen met 1 posting niet op
het feedback-gedeelte van het forum toe te laten?
Want dan kan elke willekeurige persoon zomaar
mensen zwart komen maken.

Ik zou zelfs onder verschillende aliassen mijn
concullega’s van negatieve feedback kunnen
voorzien bedenk ik me net.
Of mijzelf van positieve… :wink:

oh, jij wil nog meer positieve feedback? 4 pagina’s niet genoeg? :smiley: :smiley:

maar er zit wel iets in, zero-posters kunnen feedback scheef trekken. helemaal waterdicht krijg je het niet, ze kunnen tenslotte zomaar 5 posts in het “offtopic” forum plaatsen. misschien moeten ze tenminste 2 weken ingeschreven zijn voordat ze in feedback mogen posten, dan is de opwelling ook weg.
wat kan is bij de post het aantal dagen lidmaatschap/aantal postings te vermelden geeft ook weer hoezwaar we het oordeel van de poster kunnen wegen.

maar gelukkig ook erg positief:
als je ziet hoe er door hctpdg en krabong ingesprongen is op de “beschuldiging” : een betere reclame kan Tom zich niet wensen!

Hallo allemaal,

Door omstandigheden is er enige tijd over heen gegaan, maar het probleem is door Tom uitstekend opgelost.
Hulde.

m.vr.gr.
Ton

Prima deal gedaan met tombeur1982. Alles volgens afspraak en snel verstuurd. Kortom: een heer in horlogeland. Bedankt, tombeur1982.

Beste Tom is alleen “beschikbaar” als het hem uitkomt! Anders is ie zogenaamd druk of in het buitenland. Deze meneer komt zijn afspraken niet na.
Ik waarschuw iedereen, geen zaken met deze meneer te doen. Ook ik heb me vergist, dacht een betrouwbare man te hebben gevonden, koopt dingen maar betaald ze niet. Als ik nu verder google op z’n naam kom ik veel meer ellende tegen. Jammer dit.

Eerder ook zaken met m gedaan
Maar lijkt er wel op wat je zegt ,pas nog contact gehad maar krijg alleen antwoord als het hem uitkomt

En je bent speciaal lid geworden om ons dat te melden. Over welke AP gaat het? Kunnen we even meekijken.

Kwam Tom gister nog tegen toen ik bij zijn vrouw was…

Goede vent wel, daarna nog een biertje met hem gedaan :ok_hand:

2 likes

Zeer herkenbaar allemaal, heb enkel slechte ervaringen met die meneer Tom, komt afspraken niet na, ben voor niks in Antwerpen( Braaschaat) geweest voor een deal die toen opeens niet meer kon en vooraf duidelijk was doorgesproken.
Gelukkig zijn er wel serieuze aanbieders genoeg.

Tom Tombeur heeft wederom niks van zich laten horen, enkel smoezen waarom hij NIET zijn afspraak na kan komen, banken dicht, feestdagen, en dezelfde vragen over het horloge als eerder gesteld EN duidelijk in de opgave vermeld stonden. Dat noem je mensen “aan het lijntje” houden, hoogst onprofessioneel en onbetrouwbaar. Intussen diverse kosten gemaakt voor hem. Ook weer late of geen reactie’s terwijl ik wel diverse aanpassingen steeds zie op zijn “chronocentric” aanbiedingen.

Advies: Doe geen zaken met deze Belgische meneer.

Groeten,

FB

Welke kosten heb je dan gemaakt? Om welk horloge gaat het?

Ik ken hem en ik begrijp jouw verwijten in ieder geval niet.

2 likes

Uiteindelijk een compromis oplossing gevonden met Tom voor ons probleem. Nu was er wel snel contact en er is een passende afspraak gemaakt én door beide als bevredigend ervaren. Jammer dat het zo lang is blijven lopen, was wellicht helemaal niet nodig geweest. Ik wilde deze reactie niet onthouden.
Hopelijk komen we beide niet nogmaals in zo’n lastig parket. Enfin, zand erover.

Mvgr,

Je zou toch bijna denken dat watchcorner (niet meer gepost sinds '08 en nu ineens in dit topic) en Audemarsvanebay dezelfde persoon zijn… Kan een mod de IP-adressen misschien nagaan? Vind ik wel interessant :slight_smile:

Edit: de (slechts) 2 posts uit 2008 van watchcorner doen me ook twijfelen aan de ‘toevalligheid’ hiervan.

Je mag het met iemand oneens zijn, maar dit lijkt me geen correcte manier om je onvrede over iemand te uiten…

Recent een Omega Hour Vision van Tom overgenomen.
Prachtig stuk, vers geserviced en alles was snel geregeld.
Voor mij een dikke aanrader :+1:

1 like