Toon je 60’s dresswatch

Het oude horloge van mn opa.

10 likes

Ik heb niet zo veel met 50’s-60’s dressers. Het gros is me echt veel te saai. De enige die zich een weg heeft weten te banen in m’n collectie is deze 62-er Seastar. Maar die gaat dan ook niet meer weg :sunglasses:

https://www.instagram.com/p/B5mwPzAHcCs/?igshid=1qul1gisd8f90

.

15 likes

11 likes

puntgave seamaster uit 1962 cal.286 in originele staat

14 likes

Heel erg fraai!

18K Zenith!

14 likes

14 likes

11 likes

Eterna

12 likes

Bijzonder horloge met datum op 4,5. Fraai!

1 like

Begrijp helemaal wat je zegt. Maar als je ze eenmaal in je hand en beter nog om de pols hebt, dan zijn het toch schitterende horloges. Mooi in eenvoud zullen we maar zeggen.

1 like

10 likes

Mooi Omega trio!

15 likes

Maar is het ook een dress watch? :smile: Wel mooi trouwens. En zijn dit ook dress watches? Ze zijn wel 60’s, 1965 dacht ik. Maar ik denk dat dit soort horloges eigenlijk meer “gewone” horloges waren, dress watch noch sportswatch meer gewoon horloge, een alledaags horloge dat niet in een categorie te vatten was/is.

https://www.instagram.com/p/BzqU3H1IkyG/

Deze is met oktober 69 nog valreep 60’s maar zou dit wel een dress watch noemen :nerd_face:

9 likes

Officieel niet, denk ik. Mag ie geen seconde wijzer, lume of datum complicatie hebben denk ik.
Daarom zei ik dressy ;). Heb geen “echte”.

Bij mij werkt dat dus niet. In de hand: ja, onder de loep: prachtig, mooie details; maar zodra het om de pols zit: meh. :smirk:

Overigens hangt het ook wel van je definitie van dresswatch af; ik zie in dit topic de nodige horloges langskomen die ik niet onder de noemer dresswatch zou scharen. Een Constellation C-shape valt er voor mij zeker niet onder. Een dresswatch heeft een ronde kast met “losse” lugs.

1 like

Deze past hier vast ook wel tussen, lang geleden dat ik zo blij werd van een horloge. :heart_eyes:

Persoonlijk vind ik de C-shape wel een dresswatch, ook al valt hij volgens de definitie er misschien niet onder

12 likes

Die dogleg is voor mij wel een dresswatch, al moet hij dan wel op leer; staal is voor een toolwatch.:thinking:

Maar ik trek me ook weinig aan van wat “hoort”, gewoon lekker doen wat je leuk vindt. :+1:

2 likes

Heb er nog een mooie Hirsch voor liggen met omega gesp. Zal zo eens kijken.

1 like