1934?

Ik zou wel graag willen zien hoe omstreeks 1934 de duurdere horloges uitgevoerd waren. Ooit een 1934 werkend exemplaar vinden lijkt me leuk; het is mijn geboortejaar. Als het dan betaalbaar is…

11 likes

Omega 2.3k

Rolex 2.8k

Oriental 1480,-

Omega 16k

Longines 900,-

Patek 17k

3 likes

Longines 13.33z

oh wacht. :upside_down_face:

Dan ben je echt een taaie Willem! :+1:

Hier de timeline 1934 van Dan Henry. Leuk om eens te bekijken.

7 likes

Als je een zakhorloge zou overwegen is het aanbod volgens mij aanmerkelijk groter en betaalbaarder. :slight_smile: Maar ik kan me voorstellen dat je juist een polshorloge wilt. Een zakhorloge is toch iets minder veelzijdig te dragen. Al mag je op jouw leeftijd natuurlijk compleet schijt hebben en gewoon een gouden zakhorloge in je spijkerbroek hangen. Liefst met een dikke gouden ketting die langs je dij hangt.

Inhoudelijk kan ik je helaas weinig verder op weg helpen. :upside_down_face: Ik ga je zoektocht wel volgen, ik vind het reuze fascinerend. Ik hoop dat je iets geschikts vindt. Wat zijn je voorkeuren? Zou je zo’n vierkant horloge willen of toch liever rond? Een massief gouden sjiek horloge als de Longines van @Flipperkast of zo’n stoere chronograaf?

//eu1.dh-cdn.netI//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netH//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net1//eu1.dh-cdn.net9//eu1.dh-cdn.net3//eu1.dh-cdn.net4//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netR//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netx//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net1//eu1.dh-cdn.net9//eu1.dh-cdn.net3//eu1.dh-cdn.net4//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net=//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net=//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net1//eu1.dh-cdn.net9//eu1.dh-cdn.net3//eu1.dh-cdn.net4//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net☹//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nety//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net

2 likes

Hierboven een geheel originele Rolex uit 1934 met de nodige ‘provenance’… al jaren in mijn bezit maar denk erover hem te verkopen. Dit exacte exemplaar is opgenomen in het basiswerk ‘The Best of Time’ van James Dowling.

1 like

Het horloge dat @Ramone toont is de moeite waard! Ik heb hem zelf in bezit gehad en heb nu spijt dat ik heb heb verkocht.

1 like

Het aanbod is overweldigend (duur), maar inderdaad, een goudglimmend vestzakhorloge zou wel eens de oplossing kunnen zijn. Alleen een passende dikke buik heb ik (nog) niet. Als het de schoonheid waard is ben ik bereid er een of meerdere k’s voor neer te tellen. Mijn grootvader had een grijs vest met zo’n tiktak er in.
Ik dank jullie allen voor het groot aantal suggesties en als het wat geworden is zal ik het zeker laten zien!

2 likes

Kwestie van inzet.

Voor inspiratie met betrekking tot zakhorloges kun je eens rondkijken in deze draad. Eentje uit 1934 is wel een toevalstreffer, en dat is toch net ná de hoogtijdagen van het zakhorloge. Maar een antiek gouden zakhorloge van een niet prestigieus merk heb je onder de vierhonderd euro al. Maar ook massief gouden zakhorloges van (nog steeds) bekende merken kosten niet zo gek veel. Volgens mij slechts in zeer uitzonderlijke gevallen meer dan 1500. Het aanbod is groot en de vraag klein.

De prijs van de ketting is sterk afhankelijk van hoe zwaar die is uitgevoerd en hoe lang die is. Maar jij kan natuurlijk een koperen ketting kopen en die in je badje laten spetteren. :joy: Dit is natte vingerwerk mijnerzijds, maar ik zou zeggen dat de dikste dubbele 18k horlogeketting die je kunt vinden nog geen duizend euro moet kosten.

Ik denk dat als je er een paar ruggen voor over hebt, je fantastisch goed gaat slagen met een gouden zakhorloge van een mooi merk en een flinke ketting. :+1:

Ik zit nu op mijn telefoon. Als ik later vandaag op mijn computer zit zal ik hier de zakhorloge-experts van het forum eens taggen.

Ik kan altijd nog uitwijken naar 1903, het geboortejaar van mijn vader. Dan is er dus meer kans op een mooi zakhorloge. :slightly_smiling_face:

1 like