Traser er bij

Onlangs over genomen van een forum lid ( waarvoor nog mijn dank)
Deze blauwe vroeg model T5002.
Ze beginnen zeldzaam te worden, de P6500 serie zie je wat meer.
De T5002 is 3 mm groter en heeft een groter glas oppervlak.
Eigenlijk voor mijn zoon aangeschaft, maar deze zag vanwege de kleinere maat meer in mijn blauwe Traser Nautic.

Beide fijne en zeer platte horloges.
2 bar waterdicht, staal en Saffierglas. Simpel en degelijk.
Wellicht wel leuk om een oproep te doen, show your Traser. Nieuwere modellen zijn leuk oudere ook.
Tevens de oudere Stocker & Yale en US Marathon zijn in mijn ogen toch ook een lid van de familie.

4 likes

Dat zijn i.d.d. hele mooie kastvormen,
ik heb zelf 1 Traser en op de een of andere manier klopt het niet

De kwaliteit van Traser is dik in orde alleen de vorm ?

wat dat betreft heb ik meer plezier van deze Ballast die op het oog
bijna dezelfde vormen heeft maar toch compleet anders draagt.

De getoonde OD Pionier is waar je van houd, of niet. Het is zoals Traser denk ik heeft bedoeld, functioneel en deze is voor een Traser ook nog heel betaalbaar. Kunststof, slagvast en 200 m waterdicht.

Wat vind je dan van de meest recente modellen in deze lijn?
van links naar rechts, staal, Titanium en staal zwart coating. 200m



Mooi en goed afgewerkt.

Deze onderstaande zijn gebaseerd op de P6600 serie maar dan wat kleurrijker en minder zakelijk dan de meeste Traser modellen.

Gek genoeg vind ik de stalen versie het aantrekkelijkst
ik ben normaal wel voor titanium, maar misschien omdat de cijfers
op die bezel daar met wit zijn ingekleurd trekt dat teveel de aandacht
weg van de wijzerplaat.

overigens denk ik vanwege de hoogte van sommige modellen dat een Natoband minder geschikt is want dat verhoogt de kast nog meer vanwege die extra flap textiel er onderdoor.

wat me bij traser ook stoort is dat ( gigantische ) contragewichtje op de secondewijzer
dat passeert in het donker regelmatig dat tritiumbuisje wat het aflezen toch weer hindert, die buisjes zouden op de wijzers best iets langer
of op een andere opgeschoven plek kunnen zitten.

Het is waar je van houd, ik vind de titanium versie het mooist, vanwege het materiaal en ik vind de witte secondewijzer mooier dan rood.
De gekleurde P6600 serie heeft inderdaad een wat hogere kast, waardoor een nato band het klokje wat hoger doet dragen.
Bij de getoonde nieuwe modellen en de oudere P6500 serie heb je daar geen last van. deze zijn, zeker gezien dat het een 200m duikhorloge is super plat.

Vlnr: P6600, P6500 en een 2015 model

Ter vergelijk met een Swiss military wellicht appels en peren vergelijken maar sommige horloges zijn niet te dragen met nato banden, zoals deze Swiss military.

Mijn beste,

Een prachtige aanwinst!!
Mooie diepe kast vorm.
Ik wens je er veel plezier mee!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst van een toch wat onderbelicht merk.

1 like

…terwijl het met het ‘licht’ bij dit merk juist dik in orde is :stuck_out_tongue_winking_eye:

Toffe klok! Veel draagplezier

Leuke klok.
Heb zelf de P6502, deze destijds gekozen om de groene kleur van de tritium. De meeste andere modellen hadden blauw of oranje wat ik minder mooi vond. En voor een duiker een aardig plat model.
Hij is overigens nog steeds te koop.

:+1:

Toppertjes hoor! Ik twijfelde al om die van @Zenith over te nemen :wink:

Wel mooie reclame zo. :blush:

1 like

Niet twijfelen, gewoon doen😄.Het zijn geweldige klokjes👍

Ik zou willen dat ik ze alle maal had, maar ik kom al een aardig eindje.

Niet dat het het meest ideale horloge is maar het komt betreft degelijkheid en gebruikers gemak een heel eind.
Ik gebruik ze steeds meer als dresswatch.
Ik hoop dat MB-Microtec spoedig een solar uitvoering maakt, dat is tenminste wel wat ik ze verzocht heb.
Wat leuke productie fotos:

Een mooiere reclame als defensie is er niet:

2 likes