Aanvankelijk was het idee enkel een mooie ring voor mijn vriendin, en een goedkope ring voor mij want ik draag hem toch niet. Tot zij voorstelde dat ik ook een horloge kan kopen in plaats van een ring. Dat laat ik mij natuurlijk geen twee keer zeggen.
Dus, verrijk mij met jullie kennis. Welke horloges zouden jullie in deze situatie overwegen?
*Budget: max 3500 euro (AD)
*Omvang: max 40 mm
*Stijl: het is erg saai, maar de enige horloges die ik aanschaf en ook daadwerkelijk draag zijn vintage of vintage-geïnspireerde duikhorloges.
*Voorwaarde: Ik moet het horloge in het echt kunnen bezichtigen/uitproberen voor aanschaf. Bouwkwaliteit van het horloge moet goed zijn.
Ik wil vooral checken of ik niet veel moois over het hoofd zie en welke horloges ik moet gaan bekijken/uitproberen. Op dit moment is mijn keuze gevallen op de Tudor Black Bay 58 die we zagen op Baselworld 2018 (in essentie een kleinere Black Bay). Het is een veilige keuze omdat ik de normale 41 mm Black Bay Black ook héél mooi vind. Maar die bleek voor mij helaas iets te groot.
Dus heel graag jullie suggesties!
Daarnaast nog een vraag. Mijn vriendin deed de suggestie om het horloge te graveren met de trouwdatum (op de achterkant) . Hoe kijken jullie daar tegen aan? Slecht idee? Zonde? Beter op de bracelet? Wij wonen al 12 jaar samen, dus de kans dat hij volgend jaar op ebay staat is beperkt.
De BB58 zou ook mijn keuze zijn gezien je eisen. Alleen een blauwe BB58 zou nog beter zijn. De andere leuke opties zijn veel goedkoper maar ook minder speciaal.
Maar voor dat budget 100,0% een Omega Speedmaster (hesalite, handopwinder & dichte bodem). Ondanks de 42mm veel en veel beter draagbaar dan een BB41 omdat hij korte lugs heeft en relatief plat is. Tijdloos en past perfect onder een pak. Bovendien kun je de caseback laten graveren, wat ik helemaal geen slecht idee vind!
Dit dus. Je hebt (als het goed is ) niet de intentie om ooit het horloge weg te doen, dus waarom zou je het dan niet doen? Doe je het niet, dan zou ik zeggen dat je nog niet moet trouwen!
Mijn vintage geïnspireerde duikhorloge met trouwen was een Breitling Superocean Heritage Chrono 44, met de heerlijke mesh-band. Op papier groter dan wat je aangeeft maar draagt heerlijk
Ik twijfel aan het graveren niet omdat ik verwacht het horloge weer te verkopen. Maar omdat ik bang ben dat het iets weg heeft van je naam krassen in een gloednieuwe Gibson Les Paul gitaar.
De Omega Speedmaster is natuurlijk een fantastisch horloge. Ik heb hem in het echt mogen bewonderen. Hij is echter 42 mm (voor mij wat groot) en hoe mooi ik het ook vind, een chronograaf heeft gewoon niet mijn persoonlijke voorkeur. Maar je punt is wellicht ook om voor een echte klassieker te gaan. Hmm. Wordt meegenomen in de overweging.
Fantastisch. Het horloge en de band lijkt in de foto gewoon bij je stijl en persoon te passen. Al is mijn algehele look wat anders, vertegenwoordigd de foto wel waar ik als horlogeliefhebber naar op zoek ben in termen van hoe een horloge bij je moet passen. Als je meer foto’s hebt zijn ze welkom.