Tudor, a poor man's Rolex?

Niet mee eens.

Een 1990 Rolex daytona in geelgoud met creme plaat op alligator is never nooit niet te verslaan dan welke Tudor dan ook.

Of wat denk je hiervan?

Rolex heeft niet alleen de Submariner of Datejust gemaakt,terwijl dat wel de meest bekende modellen zijn.
Als je tegen een leek zegt …hey ik heb een Rolex…zegt hij …pff proletenklok!.. als je hem daarna je 6234 laat zien,drijft hij weg van jaloezie.

Al draagt een aap een gouden ring, het blijft een aap. Dwz: stijl kun je niet kopen. Je kunt meer gentleman zijn met 1600 netto dan met 4000 netto. Het is simpelweg niet te koop, maar uit zich door hoe je je verhoudt tav je omgeving. De trek van de onderkant vd maatschappij naar boven, de sociale mobiliteit, je klasse willen ontstijgen, is een eeuwenoud fenomeen, en heel begrijpelijk ook. Een stratenmakerszoon die gaat studeren, advocaat wordt en een mooie Mercedes of Rolex koopt, kudos!
Genieten van mooie producten is prima. Je mag je succes laten zien, wat mij betreft is daar niets mis mee. Maar het zit hem in de mate van subtiliteit. Een drugdealer zal grote velgen onder zijn Mercedes zetten, en een grote edelmetalen ketting dragen, over zijn hemd, en een opzichtige Rolex, weinig subtiel dus. Maar dat ‘hoort’ zo in zijn milieu. Zo stijg je dan in aanzien, oog je bewondering in je omgeving. In Amsterdam Oud-Zuid zou je het tegenovergestelde ogen: een proleet, weinig smaak, etc. Die mensen willen net zo graag bewondering, maar bereiken dat door (te pretenderen) verstand te hebben van dode talen, goede restaurants kunst en cultuur in de breedste zin des woords.

In mijn ogen kun je best een Rolex kopen of een Mercedes rijden, als je dat maar subtiel doet. Het Britse koningshuis stapt ook niet af van Range Rovers omdat Amsterdamse huisjesmelkers erin rijden? Ze laten hun luxe merk niet kapen. Ze zullen die huisjesmelkers altijd als ‘anders’ blijven zien, ookal rijden ze zo’n bak. Al draagt een aap…

Dus…

Eerder in ELK topic 80x te reageren…
Elk topic wordt eindeloos lang met die lappen tekst.

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Hmhm, iedereen met genoeg monies kan er een kopen natuurlijk, maar ik bedoel te zeggen dat die lui niet moeten denken daardoor ineens voor vol aangezien te worden. Dat zit m in andere dingen. Als je je onfatsoenlijk gedraagt, zoals een drugdealer, blijf je een aap. Ook met Rolex. Wél fatsoenlijke lui, of je nu hard sparende stratenmaker bent of succesvol ondernemer, kunnen imo prima een Rolex dragen zonder bang te moeten zijn voor patser of proleet te worden versleten.

Bedankt jongens!!

Al dat “gepraat” over poor man’s rolex, doet me meer verdiepen in Tudor. En nu staat opeens de BB op mijn wishlist. :weary::weary:

Heb ik mijn wishlist kunnen uitdunnen, komt er weer een bij.

Jullie worden bedankt. :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Welcome to the dark side😜 @Kenleaf

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

7 likes

Nee hoor, het is een echte Heritage

De OKEAH is wel een gaaf trouwens!! En ook wel wat voor jou!

1 like

Nee hoor. Ik ben het nog steeds met je eens. Maar verdere discussie is irrelevant. Jij en ik zouden geen Tudor kopen omdat we met dit gevoel zitten dat het een goedkoop merk is onder de Rolex vlag. Anderen zitten daar niet mee. In dat geval lijkt me dat je dan klaar bent verder :wink:

Wat ik wel even wil opmerken is dat ik nogal geïrriteerd raak over de manier waarop als een groep wolven TS aangevallen wordt. Doe normaal of negeer het. T’is hier verdomme geen schoolplein.

2 likes

Voor al uw ongezouten blahblahblah…

…ongezouten? Toch redelijk mild over Tudor die gekke Archie.

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

okeah :heart: :heart_eyes:
Moet wel zeggen dat je wel een van de mindere hebt uitgekozen als voorbeeld :smirk:

Maar begrijp ik nu goed dat Tudor de betere Rolex is als ik dit topic afspeur…? :yum:

1 like

maak je bril even schoon en lees het nog een keer.

:grinning:

Dit is volgens mij wel een interessant stukje geschiedenis van de Tudor subs!
http://www.fratellowatches.com/tudor-submariner-a-historical-overview/
Excuses mocht hij al eerder gepost zijn!

@Kenleaf ik heb geen bril :sunglasses: alleen een zonnebril :smiley:

Heerlijk! :smiling_imp::smiling_imp:! Er zijn bij Tudor in ieder geval wat meer vrijheidsgraden bij het ontwerp. Dat levert zowel mooie als minder mooie horloges op. De laatste jaren vind ik ze over het algemeen zeer mooi!

Disclaimer: Rolex blijft voor de liefhebber natuurlijk het superieure horloge!

Prachtig, alle drie. (foto van het net, hoor).

6 likes