Tudor, a poor man's Rolex?

Ik zou het niet weten, mij is niets opgevallen de laatste tijd.:innocent:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

4 likes

Sorry bud, heb ik je verkeerd geĆÆnterpreeerd. Wat je zegt kan natuurlijk. Ik heb geen enkele ervaring met beiden. (En dat zou kunnen veranderen bij dragen)

1 like

Bij mij was het zo dat ik juist de tudor sub wilde hebben omdat ik me er op een of andere manier niet prettig bij dacht te voelen met een Rolex te lopen omdat het een Rolex is, maar feit is wel dat ik ze optisch het mooist vindt. Als er dan een dergelijk alternatief isā€¦ Prima!

Alleen de kenners weten en waarderen (of niet) wat je om de pols hebt, beetje underdog gevoel op een positieve manier.

Zo heeft en mag iedereen zijn gevoel er bij hebben.

4 likes

:thinking: :snowflake::wink:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Zwaar topic geworden zegā€¦ Soms krijg ik het idee dat je je mening niet meer kan ventileren.

4 likes

Wat betreft de vroegere modellen van Tudor denk ik wel dat deze meer wannabe waren dan de huidige modellen. Ik bedoel dan de Rolex kast en band met een eta uurwerk erin. Uiteindelijk vind ik het uurwerk toch de ziel van het horloge. Juist het gebrek aan een eigen identiteit maakte het een wannabe Rolex merk. Sinds een aantal jaar hebben de modellen een eigen identiteit. Misschien nog niet echte iconen, maar ze hebben een aantal modellen die de potentie hebben om dat te worden.
Tegenwoordig hebben ze mooie eigen uurwerken en zijn vervaardigd uit de modernste materialen.

Ik zie Rolex meer een merk voor de wat conservatief ingestelde horlogeliefhebber die er niet van houdt dat een van zijn geliefde merken teveel aan trends onderhevig is.
Daarnaast heeft Rolex denk ik een behoorlijk marktaandeel met een hip merk als Tudor waar ze zich wat meer kunnen permitteren op het gebied van design.
Ik zou nooit een oude Tudor aanschaffen, evenmin als een oude Rolex. Die laatste vooral omdat ik niet van vintage houd. Die eerste om een andere reden hierboven genoemd.
Een moderne Tudor daarentegen blijft knagen. Ik vind met name de nieuwe Pelagos en North Flag erg mooi.

1 like

Er hangt volgens mij iets in de lucht Dit is niet het enige topic vandaag waarin irritaties ontstaan. Volle maan misschien, of ongelukkige aardstralen.

5 likes

Heerlijk zoā€™n pauperding:

4 likes

Lijkt wel op een botsing tussen de ā€˜ā€˜oude gardeā€™ā€™ en relatieve nieuwkomers.
Ik heb dit al eens eerder meegemaakt. in mijn jonge lidmaatschap van dit forum.
Lijkt mij ook des forums eigens, over welk forum je het dan ook hebt. :wink:

1 like

Idd dat is net wat mij ook opviel en waarom. Respecteer elkaars mening " Thatā€™s all!".

Nee hoor is gewoon

1/ niet goed lezen
2/ geen respect voor elkaar
3/ niet nadenken voordat je wat schrijft ( waarmee je wellicht ook weer anderen mee raakt )
4/ niet denken vanuit de andere persoon
5/ alleen jouw mening is belangrijk

Als je deze punten eerst door je hoofd laat zoeven voordat je geĆÆrriteerd antwoord, weet ik zeker dat je anders reageert.:anguished:

1 like

Jammer.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

4 likes

En door dit draadje is tudor zojuist het meest gebruikte woord van dit forum gewordenšŸ˜€

#voormijzegttudorliefhebber ipv# ikwilerbijhoren

jaja niet meteen allemaal in de vlekken schieten echte horlogeliefhebbers dragen ook Rolex echter die groep patsers/meelopers/showoffs die met Rolex lopen omdat het stoer is verpesten voor mij het rolex gevoel terwijl ik de modellen vaak heel mooi vindt. Tudor is voor mij een liefhebbers oplossing zonder consessies aan kwaliteit te doen

Edit: geen idee waardoor de eerste # is weggevallen en hoe het komt dat deze zin groot en dik gedrukt isā€¦ Maar gegarandeerd veel reactiešŸ˜³

1 like

Echtheid ?? Moet je oude Rolexen kopen. Heb je er geen last van.

Met dank aan TS @Trevillian :wink:

Jeuj:sunglasses:

Ik vraag me af in hoeverre een discussie als deze anders zou lopen wanneer hij aan een grote ronde tafel gevoerd zou worden, ipv over internet :slight_smile: geen misinterpretaties, wel gezichtsuitdrukkingen. Zou zĆ³ anders gaan, denk ik iig