Tudor, a poor man's Rolex?

Eens!

Je bedoelt ā€˜de motor in mijn Audi zit ook in een Volkswagenā€™

Toch zie ik hier veel submariner-achtige modellen voorbij komen. Of andere modellen, die op andere rolexen lijkenā€¦

Heb zowel een Pelagos als een GMT LN. Beide horloges met een eigen smoel. Zou ze allebei ook niet weg willen doen. De GMT LN niet voor een Tudor en andersom ook niet. Wel een Dweller erbij.

1 like

De enige fotoā€™s die voorbij gekomen zijn waren die van mij. Dit zijn modellen van tientallen jaren oud. Tudor is inderdaad begonnen als een minder dure versie van Rolex, met een ETA uurwerk. Die tijd is echter al een lange tijd voorbij.

Kijk in mijn Bugatti zit een Volkswagen motorā€¦

3 likes

@ helden: haha nee dat bedoel ik echt niet! Tudor = niets, Rolex = top. Dat zou puur stoken zijn, en bovendien onzin (want Tudor maakt kwalitatief top horloges).

Waar het me om gaat is: waarom houden mensen geen ā€˜wannabee-Rolex-smaakjeā€™ over aan Tudor Submariners?

Ik had ze allebei. :slight_smile: Dat zou toch gek zijn, maar ja, en zijn genoeg HF leden die dat mogelijk ook vinden.

1 like

Vraag me af wat er eigenlijk in mijn Skoda zit :slight_smile:

Beste forumleden,

Ik heb volgens mij nogal een gevoelige snaar geraakt :ā€™) dit was een gevalletje ā€˜drinking from the waterhoseā€™

Iets ā€˜a poor manā€™s ā€¦ā€™ noemen is een Britse uitdrukking waarmee men wil aangeven dat iemand een item koopt omdat het op een duurder item lijkt.
Zoals een Maserati soms een ā€˜poor manā€™s Ferrariā€™ genoemd wordt. De Maserati is niet goedkoop. De man is niet arm. Maar de uitdrukking maakt duidelijk wat er bedoelt wordt. Ik geloof dat niet iedereen dit helemaal goed begreep. Daarom nogmaals expliciet: ik begrijp dat een Tudor niet voor sloebers is!

Nee, maar ergens suggereer je wel dat een Tudor bezitter verdrietig zou dat hij geen rolex heeft, maar een wannabee Rolex. :slight_smile:

Nu zijn er duizenden horlogeliefhebbers en duizenden emoties, maar toch waag ik dit te betwijfelen.

De echte tudor-submarines zijn niet wanabee Rolex. Ze zijn Rolex.

Alleen door nitwits!!!

1 like

Laat ik nogmaals zo voorzichtig en duidelijk mogelijk uitleggen wat ik bedoel, en wat ik me oprecht afvraag:

Waarom hebben mensen problemen met een neppert? Een namaakhorloge? Antwoord zal iets zijn als: je wilt doen alsof jeā€¦ Een gejat ontwerpā€¦ Etc.

Sommigen hebben om die reden ook moeite met hommages. Maar minder, omdat die de merknaam niet kopieren.

Dan is er Tudor. En dan hoor ik allemaal argumenten als ā€˜jaa maar tegenwoordig hebben ze wel echt meer en meer een eigen designā€™ etc. Maar daar geldt mijn topic natuurlijk ook niet voor! Ik doel op die haast gelijkende modellen. Het is een horloge wat onmiskenbaar geĆÆnterpreteerd is op de ander, en dan ook nog eens heel duur is! Ik snap dat dit niet hetzelfde is als een Rolexreplica met ETA uurwerk, want nogmaals, dat is net doen alsof je een Rolex hebt. Maar je hebt hommagewatches met goede uurwerken voor aanzienlijk minder ā‚¬ dan Tudor.

Ik nu vroeg ik me simpelweg af: waarom hebben mensen dan niet dat ā€˜beetje net nietā€™ gevoel bij Tudor, dat gevoel van een dure hommage, etc.

Ik begrijp niet dat niemand lijkt te snappen wat ik bedoel :)?

ik stop effe :slight_smile:

6 likes

Alweer :sunglasses:

3 likes

Haha :smiley:

Nog even terugkomend op de ā€™ poor mans Ferrariā€¦

Toch beter googelenā€¦voordat je gaat schrijven.
North flag en meer.

Ik bedoel toch gewoon de modellen met een ETA en die op die Rolexen lijkenā€¦ Zucht* ik bedoel nĆ­et de unieke ontwerpen, en ook niet de inhouse movements als ze die wel blijken te hebben. Maar als ze die dus hebben heb jij een puntje kereltje! Pak maar een ballon en een sticker voor in je schrifje, joepiee!