Tudor, a poor man's Rolex?

Nou, 1 vraagje dan maar: Wat bedoel je dan? Voor een simpele ziel als ik. Ik snap het echt niet. :frowning:

Leuk gevonden, maar ook weer niet wat ik bedoel. Bovendien vind ik Maserati ook geen poor manā€™s Ferrari. Het is gewoon een uitdrukking, google maar eens ā€˜maserati poor manā€™s ferrariā€™ en scherm rolt vol: niet door mij bedacht dus, ook niet mijn mening, totaal besides the point ook deze zijstraat

Hi Marijn,

Tsja beter uitleggen dan even hierboven lukt me gewoon echt niet

Ik zou het hier maar bij laten. Gaat hem niet worden vandaag denk ikā€¦en zeker met je ā€œkereltjeā€ reactie kan het wel weer een dingetje worden hier :thinking:

1 like

[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/20150514_125327_zpsd71ozgoe.jpg.html][/URL]

Tuurlijk! :joy:

5 likes

Tsjaaa maar dat pedantje toontje ā€˜toch beter googlen voordat je gaat schrijvenā€¦ā€™ Komop zeg, zenuwachtig gedoe

Pfffff ā€¦ wel of niet reageren?
Toch maar niet en gewoon genieten van mijn Net Niet Rolex
Dat is overigens geen Tudor :wink:

Wenne flapdrol die topicstarter

3 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Goeie bijdrage gappie :thumbsup:

Dat weet ik zelf ook welā€¦

3 likes

Iedereen heeft zo zijn beperkingen, maar goed dat je het toch probeert.

4 likes

https://cdn.meme.am/instances/55284444.jpg

4 likes

THAT escalated quickly!

Haha ik zie die meme voor me :slight_smile:
Tsja ik vind het ook jammer dat het meteen zo vinnig moet. Ik vraag me gewoon oprecht af waarom mensen geen naar gevoel hebben bij een Tudor met ETA uurwerk, die veel op een Rolex Sub lijkt. Omdat je dat wel vaak hoort over hommage watches. Het is toch gewoon een horloge wat geĆÆnspireerd is op de Rolex Sub met een ETA uurwerk? Dat is het enige wat ik bedoel.

Waarschijnlijk omdat ze rond de 3k aftikken voor een bijzonder mooi horlogeā€¦ Vaak hebben mensen dan dat gevoel niet ;)ā€¦ Anders hadden ze wel doorgespaard.

Ik heb een BB gehad. Was er super blij mee en heb geen moment gedacht dat het een mindere versie van een Rolex was. Ik heb hem uiteindelijk verkocht omdat de rode bezel niet altijd te dragen was.

Om mijn eigen verhaal vervolgens totaal geen kracht bij te zetten: Ik kocht daarna wel een Subc :joy:

4 likes

Hij is gevallen. :grinning:

Ik snap hem.

Ik denk omdat het een volwaardig horloge is met een goed uurwerk, van superbe Rolex kwaliteit, met Rolex onderdelen. Ik heb beiden tegelijk gehad (Tudor 76100 en Rolex 5513), en de Ć©Ć©n nooit minderwaardig of superieur gevonden aan de ander. Ik beleef dat zo niet.

1 like

Nouja het zijn ook gewoon mooie en kwalitatief hoogwaardige horloges natuurlijk. Maar juist daarom begon ik dit draadje: omdat je dan toch zĆ³ā€™n flink bedrag betaalt, voor een klok waarbij Ć­k altijd het gevoel zou hebben: niet the real deal. Maar volgens mij ben ik de enige, wat best goed kan, en ook prima is natuurlijk

Dan zou ik als ik jou was nooit een BB kopen :wink:
Mag ik vragen hoe jouw collectie er uit ziet?

Ik vind dat je hier een goed punt benoemt: ā€˜ik beleef het zo nietā€™, geeft eigenlijk in de kern weer waar het om gaat: beleving. Daar begon mijn draadje ook mee: het nare gevoel. Maar hebben mensen niet echt volgens mij. Maar snapt iemand mijn veronderstelling dan op zn minst? Van ā€˜een op een succesvol, duur merk geĆÆnspireerd model, met heel veel gelijkenissen, en een ETA uurwerkā€™ ?