Tudor, a poor man's Rolex?

Ja tuurlijk: een seiko skx en een seamaster 300m

1 like

Het is een Rolex, door Rolex gefabriceerd, met Rolex onderdelen, uitgezonderd het ETA loopwerk. Misschien daarom. Mijn Tudor had ook een Rolex 93150 bracelet met Rolex sluiting. Maar hoe kan ik een beleving van een ander uitleggen. Alleen maar een beetje vermoeden.

Ik krijg door al dat gepraat over Tudor overigens wel zin om een Black Bay te kopen. :confused:

3 likes

Als iemand zijn wannabee mint vintage Tudor Sub kwijt wil voor een bedrag onder de 3 doe dan even een pb :wink:

1 like

Nouu door het feit dat ze onderdelen delen, maakt het nog geen Rolex toch?? Ik snap dat Tudorlovers dat graag zo zien (en prima natuurlijk als je zelf een fijn gevoel hebt bij je horloge) maar zo zie ik het toch niet hoor. Een Rolex is een Rolex, en een Tudor is een horloge met deels dezelfde onderdelen, ook van heel goede kwaliteit, maar gewoon geen Rolex. Toch?

Jouw beleving dus :slight_smile: . Het is ook geen Rolex, het is een Tudor. Prachtig (vintage) horloge.

2 likes

Mmmm,… Ik heb 3 Tudors, oh nee, laat ik eerlijk zijn,… Ik heb er 2 en er is er 1 onderweg. Op dit moment heb ik nog geen seconde overwogen om er een of meerdere in te ruilen voor een Rolex… Een Pam lonkt wel,… En een Rolex komt er ooit vast ook nog wel eens.

2 likes

Daar ben ik het mee eens

Haha :smiley:

Keek net even in de koffer maar was vergeten dat ik geen Tudor en Rolex meer heb …
Vind ik me daar wel een wannabee Omega Aqua Terra. … begrijp ineens het gevoel. …
Gelukkig kan ik geen foto opladen …

Van een sub hommage van bv Alpha zou je kunnen beweren dat hij op de markt gezet is door mensen die hoe je het wend of keert cashen op andermans design/succes/lauweren/heritage/pedigree. Dat kun je van een Tudor niet zeggen, het is een feit dat Tudors gemaakt zijn op initiatief van Rolex. Dat kun je geen beleving noemen.

Alles is al wel gezegd in deze draad.

http://www.hekaheka.com/wp-content/uploads/2014/05/car-bmw-fake-e1400207078522.jpg

1 like

Ik vind het nu (inhoudelijk) pas echt beginnen :grin:

Die nepBMW is wel echt 1:1 hey

zoek de verschillen…

1 like

Ik vind dat je een sterk punt hebt. De twee voorbeelden die je geeft verschillen in dat opzicht inderdaad sterk van elkaar. Maar het haalt voor mij nog niet dat gevoel weg (wat ik eerder beschreef).

De topictitel, Rolex, a poor man’s Tudor is wat slecht gekozen.
Het moet omgekeerd zijn Tudor, a poor man’s Rolex, maar dat klopt aan geen kanten als je de huidige prijzen van Tudor kent, door de band genomen twee Tudor’s kan je kopen per Rolex.
Voor een poor man’s watch moet je iets met een prijsfactor x10 of meer nemen. Dan klopt dit gezegde. Zoals in: ‘Een SARB033 is een poor man’s GS…’

Die prachtige lollypop minutenwijzer :slight_smile: :grinning:
Vind ik zo apart. Zie je niet op een Rolex.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

4 likes

Wat bedoel je precies? (Ik zie het niet)

Wel op een Titus Calypsomatic

2 likes