Tudor, a poor man's Rolex?

Ik zat al te wachten op jouw epistel :wink:

3 likes

Beledigd? :hushed:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

4 likes

Ik haat niet en iedereen mag van mij een Rolex sub, ik ben daar totaal niet geĂŻnteresseerd in. Ik vind alleen de Daytona modellen wel leuk, maar veel te prijzig.

Vertel, waarde “vrind”, waarvan is de Deep Blue een hommage van een hommage van? :thinking:

Heb het fout geschreven. Moet zijn Lollipop

Lollipop wijzer heeft geen mercedes teken in de minutenwijzer, maar is helemaal gevuld met tritium. Zit er dan uit als een bolle lollie. Lollipop.

tegenover:

Haha ik zie jouw naam veelal boven flinke stukken tekst staan. Inhoudelijk heb je nu natuurlijk gelijk, maar vind die lappen tekst steeds wel grappig.

Is trouwens je goed recht hoor, het is niet vervelend.

Altijd als ik zo’n lollipopwijzer zie, heb ik het gevoel dat ze over een merdeceswijzer heen gelumed hebben.

Neehoor
Scrol even terug, @Logie heeft het perfect verwoord.
Mss tijd voor een extraatje in je voedselbank pakket zodat je wat minder zuur het weekend in gaat :+1:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Niet geïnspireerd op
 Exact het horloge, zelfde fabrikaat uit dezelfde Rolex fabriek met dezelfde kast en kroon. Geen hommage, ookal heeft hij een ETA deze is door ROLEX in het geheel geplaatst en daardoor onder een andere lijn verkocht.
Tenminste, dat is mijn visie op het geheel

Nou zie ik die foto weer niet. :frowning:

En mijn internet doet het!!! Poging 2, het zou wellicht iets te maken kunnen hebben met uploaden van telefoon?

Ik ook niet


Maar TS begrijpt het niet helemaal.
Volgens mij heeft ie ook niet door dat Tudor van Rolex is. En dat zeker de vintage Tudors gewoon prachtstukjes zijn die veel met Rolex gemeen hebben.
Als je dan over een Rolex-hommage begint heb je het niet helemaal begrepen.

Ik krijg het onderstaande als ik de foto probeer te openen in nieuw tabblad.

Ik moet toegeven dat ik dat inderdaad niet wist. Maar het maakt voor mijn punt toch niet uit? Dwz: het blíjft een horloge afgeleid van die Rolex, toch? Goed, toegegeven, van dezelfde makers, met dezelfde onderdelen, etc, maar in the end
?

Ik denk dat het gewoon zo is zoals even hierboven beschreven: eigenlijk in alle opzichten precies hetzelfde als Rolex, behalve dan dat ETA uurwerk.

En sommigen vinden dat gewoon gaaf: vakwerk net als Rolex (want precies zelfde) en daarbij een goed uurwerk (die ETA)

Anderen (of alleen ik?) zou iedere keer dat ie zn pols ziet een horloge zien wat het goedkopere broertje is van de Rolex, gemaakt zodat hij bereikbaar is voor een breder publiek(?) ik kan natuurlijk nooit met zekerheid zeggen dat het zo zit, maar dat gevoel houd ik er aan over, ondanks vele (goede) argumenten

Ik herinneer nog dat ik de tudor van mijn opa kado kreeg. Hij zei toen tegen me: “Dit is een Tudor, maar hij is gemaakt door Rolex. Heeft dezelfde degelijkheid en accuraatheid van een rolex. Een horloge voor kenners. En als je goed je best doet op school en een goede baan heb. Dan koop je een gouden rolex DD.” en liet toen zijn gouden rolex zien. Dit vertelde hij me toen ik een jaar of 12-13 was. Ik had geen idee wat rolex of tudor is. ik vond gewoon vet dat ik een “echte” horloge kreeg.

tudor had bij mij meer een cult status. Horloge van liefhebbers. Maar de nieuwe Tudor krijgen steeds meer aandacht van mij. En ik zie de BB absoluut niet als een goedkoper alternatief van SUB. Dat zal eerder een Steinhart zijn. BB kan prima naast een SND. voor mij wel de BB Red.

Tudor heeft een eigen karakter gekregen en dat poor man’s rolex imago. dat zal wel langzamerhand verdwijnen.

3 likes

Dat is toch wel duidelijk gemaakt vanaf het begin van de draad?

Snap er niets van me. 2e poging wilde in eerste instantie niet eens uploaden. Daarna na nog drie keer proberen deed hij dat wel, echter still no picture​:flushed::pensive:

Koop er maar een. Draag het een tijdje. Daarna een Rolex. Dan praten we verder.

Als je referentiekader een Seiko is wordt het een moeilijk verhaal


3 likes