Tudor, a poor man's Rolex?

Dus omdat tudor ooit is begonnen als een merk dat heel erg leeropdracht rolex(maar nu niet meer.) Vind jij dat een tudor een net niet horloge is?

Als ik een tissot koop omdat ik die mooi vind zou ik dan ook niet the real deal hebben omdat ik eigenlijk een omega had moeten hebben?

Als Seiko mijn referentiekader is zou ik toch juist erg onder de indruk moeten zijn van Tudor? Zoals je het nu zegt is Tudor ‘lager’ dan Seiko.

Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt

Tudor, Rolex, het bijt elkaar helemaal niet. Vooral tot begin jaren '90 deelden ze veel dna met elkaar, daarna is Tudor geleidelijk aan steeds meer zijn eigen weg gaan volgen.

3 likes

Beide merken liggen mij niet helemaal, maar Is dit is wel leuk leesvoer. Veel misvattingen en plotwendingen. :joy:

2 likes

Je kan er gewoon een soap van maken, dit soort topics :thinking:

Mijn eenvoudige mening;

Over smaak en imago discussiëren heeft geen zin; het past je wel of niet

Kwaliteit (technisch gezien), is een ander verhaal: een Rolex is simpelweg net iets beter en duurzamer gemaakt dan een vergelijkbare Tudor. Vooral het uurwerk, maar meestal ook de metalen band, de sluiting, de bezel, etcetera
Elke (geschoolde) horlogemaker zal dit beamen. 10 jaar zonder servicebeurt is voor een ETA uurwerk bijvoorbeeld geen “zekerheidje”

Blijft staan dat Tudor een heel mooi merk is met steeds meer een eigen DNA. En geen “poor men’s watch”.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Agos, joh, tóch beledigd, dus je meent het terug te moeten doen. Je laat je goed kennen. :wink:

1 like

Laat je maar eens extra opscheppen dit weekend captain Kirk, Spoon1 is van dienst in de gaarkeuken :boom: :smiling_imp:

1 like

Dit stukje onderaan is zo ongeveer wat " the man himself" voor ogen had. Wat iedereen er nu voor zichzelf van maakt, is aan iedereen zelf. :wink:

Ik persoonlijk denk dat Hans een geniale zakenman was, die hiermee zijn eigen concurrent creëerde. En daarmee het gras voor de voeten wegmaaide voor anderen die zouden overwegen in dit gat (in de markt) te springen…
Bijkomend voordeel voor hem was natuurlijk, dat hij het wiel al uitgevonden had en het daarom ook nog goedkoper kon doen dan eventuele concurrenten; best wel slim toch!?

It is almost 70 years since Tudor was launched in 1945, the brainchild of Hans Wilsdorf, founder of Rolex, when he decided to market a wristwatch that would compete with Rolex for “dependability and accuracy, yet sell at a more modest price”. Hans was born in Germany but moved to London in 1905 and adopted an über-British identity, reflected in the names he chose for various Rolex models: Prince, Windsor, Coronation, Viceroy, Prince, Imperial and Princess. So, when casting around for a suitable appellation for his new brand, the name Tudor came to mind.

http://www.telegraph.co.uk/luxury/watches/50908/tudor-period-the-watch-brand-on-the-rise.html

1 like

Die blauwe blijft zo mooi.

1 like

Weak your joke is, mmm!

Omdat mensen die veranderd hadden. IK heb nu de originele titel weer geplaatst.

Ik wou dat mensen gewoon eens van de topic titel afbleven. Het kan een discussie compleet veranderen.

2 likes

Dat klopt als een bus @mcfr. Ik was me al wat aan het storen eraan en dacht dat deze topictitel door TS starter zelf bedacht was vandaar mijn uitleg. Buiten flagrante missers qua plaatsing op het juiste prikbord blijf je van topictitels af me dunkt, wist niet dat dit schering en inslag was, topictitels veranderen.

Dit is het enige forum wat ik ken, waar je iemand anders zijn topic titel kan veranderen. Waarom is het sowieso mogelijk?

Zit er in gebakken. Is eigenlijk alleen bedoeld zoals @johngo aangeeft om een topic te verplaatsen naar een juiste categorie of om bij een advertentie iets te kunnen veranderen zoals bijvoorbeeld, gereserveerd of verkocht erbij te kunnen zetten. Dat is dan weer makkelijk als je een advertentie later ziet en al meteen kunt zien dat die al gereserveerd of verkocht is. Maar helaas vinden mensen het soms nodig om de titel te veranderen van andermans topic.

Nee hoor. Om die reden zou ik nooit een Tudor kopen. Het kan best zijn dat ze nu leuke horloges maken die anders zijn maar de oorsprong staat me tegen.

“For some years now I have been considering the idea of making a watch that our agents could sell at a more modest price than our Rolex watches, and yet one that would attain the standards of dependability for which Rolex is famous. I decided to form a separate company, with the object of making and marketing this new watch. It is called the Tudor Watch Company.”

Steinhart maakt ook mooie horloges voor een “modest” price. Dat is dan een homage. De Tudor is dat ook in principe. Een “Rolex” voor de mensen die geen Rolex geld hebben of dat geld niet willen uitgeven. Op zich niks mis mee. Het is top kwaliteit. Maar dan koop ik liever een origineel horloge of een Steinhart.

4 likes

Vroeger wellicht (toen zagen ze er hetzelfde uit) maar nu niet meer. Rolex heeft geen horloge met een alarm, of een titanium duiker en laat staan een bronzen kast.

1 like

Dat snap ik wel maar de oorsprong blijft hier toch kleven… Steinhart maakt inmiddels ook eigen modellen.

1 like