Tudor, a poor man's Rolex?

Als Chriswinter en TS even een PB sessie met elkaar beginnen kan deze thread ook weer dicht

iedereen blij

3 likes

BP FF is prachtig. Maar een grote afknapper is die ingegraveerde tekst in de zijkant v/d kast


Degene die dat verzonnen heeft moeten ze klappen geven.

3 likes

De schuldige is daarna ontslagen en bij invicta aan de slag gegaan

8 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Ik ga jou liever op negeren zetten

Ik wordt doodmoe van die ellenlange epistels steeds

2 likes

Ik heb geprobeerd uit te vogelen hoe dat kan. Is me helaas nog niet gelukt.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Het verschil met een boek is dat dat over het algemeen wel interessant is

Maar doe je ding, ik ben weg hier :smile:

Het zou kunnen dat die gast die klappen inderdaad heeft gekregen en nu bij Invicta werkt

1 like

Slotje dan maar?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Nee nee, dat zou zo iets zijn als deze rolex submariner kast werd ook gebruikt voor Tudor duikers.

Ik erger me mateloos aan mensen die de titel van andermans topics veranderen. @marnixmoed

4 likes

Misschien moet je gewoon weer aan het werk gaan en doorsparen voor een Rolex die je dat ultieme gevoel wel geeft

Tudor is het niet voor je dat is duidelijk en het blijft een emotioneel product dus al je incorrecte argumenten zijn voor jou wel relevant

Kan het topic ook dicht of kun je een nieuw topic openen over de Grand Seiko als wannabee Rolex Datejust :slight_smile:

1 like

Dat was voor mij niet duidelijk in je openingspost. Ik had je topic titel aangevuld met “Mbt modellen die van buiten zo goed als hetzelfde zijn/uitzien”, omdat je meerdere keren moest uitleggen.
Ik liep wat hard v stapel en had t je beter eerst kunnen vragen. Mocht je een aanpassing alsnog willen en niet zelf kunnen, dan wil ik dat voor je doen.

Ik Denk dat vroeger t ook n praktische reden had. Rolex was 1 vd 1e bekende waterbestendige horloges. Mede Door hun promotie van mensen die t kanaal overzwemmen tot aan vitrinepromotie v n rolex ondergedompeld in water.
Sommigen wilden vast de degelijke kwaliteit v rolex, maar niet de volle rolex prijs betalen. Waarschijnlijk dat voor die groep Tudor in t leven geroepen is. Dezelfde spullen en kwaliteit leveren met n goedkoper in te kopen uurwerkje.

Toen boeide t misschien minder dat t n chique/patser/hippe rolex was, maar meer n degelijke klok die wat vocht kan verdragen.

Tegenwoordig speelt dat aspect niet meer n rol, omdat andere merken voor veel minder geld dan n Tudor waterdichte horloges kunnen leveren. En misschien ook wel t wegwerp economie en mode bewustzijn. Als batterij leeg is of nieuw mode seizoen aanbreekt, t dan weer tijd is voor n nieuwe klokje. Terwijl vroeger je klokje t liefst je hele leven meeging.

Flipperitus heerste toen wat minder :wink:

3 likes

Sorry liep wat hard v stapel. Ik zal t em eerst vragen


Topic titel is beter zo :slight_smile:

Hi Thuur,

Ik was niet van plan een nieuw topic te starten over horloges die ik niet ken, maar ik geloof dat er beslist meer van dit soort situaties zijn ja. Dus waarschijnlijk ook meer gerechtvaardigde, soortgelijke topics gestart zouden kunnen worden.

Met betrekking tot mijn argumentatie: weerleg het dan eens met goede argumenten? Die hoor ik nog steeds niet namelijk. Een Rolex is en blijft een Rolex, en een Tudor is gewoon een goedkoper horloge uit hetzelfde huis. Klaar. En daar is helemaal niets mis mee.

Jij stelt daarbij dat jij in elk geval een soort gevoel zou hebben van “ik heb een wannabee Rolex om de pols”. En dat je je daar niet fijn bij zou voelen. En daar zijn de meesten het niet mee eens. Ik ook niet. :slight_smile:

3 likes

Ja, en ik heb dat, omdat het horloge duidelijk geïnspireerd is op zijn duurdere familielid. Maar het toch net niet is. Waarom? Uurwerk, band, sluiting, etc. En bij de een levert dat een lame gevoel op, en de ander boeit t niet, is misschien zelfs wel trots op die familieband? Maar wanneer mensen gaan zeggen ‘ga gewoon aan het werk
’ En ‘het is gewoon een Rolex’ tsja sorry
 Het is bíjna een Rolex. Écht bíjna


Maar nét niet.

En velen vinden dat helemaal niet belangrijk waarschijnlijk. Die zijn gewoon blij met de Tudor. Maar ik vroeg me af waarom niemand dat lame gevoel heeft bij het gehandicapte familielid vd Rolexfamilie zegmaar

(Okay okay dit was olie op het vuur, onnodig, my bad)

2 likes