Tudor Black Bay N vs B

Enig idee of kan nagegaan worden hoeveel Tudor black bays met ref 79220b en 79220n er geproduceerd werden?

Ik weet dat de zwarte versie 79220N slechts een 9-tal maanden geproduceerd werd en de blauwe 79220B iets langer. Door de zwarte zijn populariteit denk ik dat deze misschien wel meer verkocht werd dan de blauwe. Kan dit of zal de geproduceerde oplage van de zwarte beduidend minder zijn?

Bijkomende vraag:

Zal de lume bij de blauwe versie ook verkleuren naarmate hij ouder wordt? Of verkleurt de moderne lume niet meer? Ik hou wel van de vintage look van de zwarte en de rode met gouden accenten en gelige lume maar soms lijkt het me iets te gemaakt.

Graag uw mening
Mvg

over aantallen blijft altijd gissen. Ze geven haast nooit oplage aantal vrij. blauw meen ik 1,5 jaar in productie te zijn.
de lume van beide (of andere) gaat sowieso verkleuren.

MAAR welke vind je zelf mooi? Je gestelde vragen doet me vermoeden dat je meer waarde hecht aan de toekomstige verkoopwaarde obv exclusiviteit, dan wat je zelf mooi vindt.

Persoonlijk vind ik de zwarte het mooist maar ik heb soms wat problemen met het gemaakte vintage.
Als de blauwe na verloop van tijd ook verkleurt, ga ik dat meer apprecieren denk ik.

Voorts vind ik gewoon een meerwaarde als de oplage beperkt is.

Het zijn geen beperkte oplagen. De lume verkleurt niet. De nieuwe zwarte is het mooist :wink:

1 like

Hoezo gaan de lume verkleuren dan,?

Super luminova verkleurt niet. Tritium doet dat wel.

1 like

Mijn bankstel zou ook niet verkleuren zei de verkoper destijds, je moet hem nou eens zien :joy:

Volgens mij verkleurt alles naar loop van tijd, als je maar lang genoeg wacht onder de juiste omstandigheden? Al zal het ongetwijfeld minder snel verkleuren.

1 like