Tudor: kopen of laten lopen?

Ik wil deze aanschaffen maar twijfel over dit horloge. Wat vinden wel of niet kopen?


Zijn de wijzers in orde?
Is deze kastvorm origineel?
Op de kroon staat geen Rolex kroon maar Oyster.

1 like

Ik hoor teveel twijfels, bij twijfel niet doen.

2 likes

Ik ben er zelf een in de gaten aan het houden en als ik die vergelijk zie ik wel overeenkomsten.

De kroon van de “mijne” is gesigneerd oyster patent en de kastvorm lijkt me overeen te komen. Over de wijzers durf ik niets te zeggen. Let wel ik ben geen Rolex kenner en ga dus alleen af op een visuele vergelijking. Suuk6 met je keuze.

1 like

Bedankt voor de input. Dus de kast en kroon lijken vaker voor te komen, dus in orde?

De wijzers passen ook goed bij de wijzerplaat maar wat opvalt de lume is niet bruin gekleurd wat je wel verwacht bij een oud horloge. Aan de andere kant kan afhankelijk van de samenstelling de lume meer of minder verkleuren. Deze heeft originele wijzers en bijna dezelfde lichte kleur.

Deze wijzers hebben wel de typische opzwelling die je verwacht bij oude radium verf.
Ik vraag mij af wat zou de leeftijd van dit horloge zijn?
Wat is een normale prijs voor zo’n Tudor?

Via onderstaande link de aby verkochte Tudors, dan heb je een indicatie;

http://www.ebay.com/sch/i.html?LH_Complete=1&LH_Sold=1&_from=R40&_sacat=0&_nkw=tudor%20oyster&_dcat=31387&Age=Vintage%20%281920%2D1970%29&rt=nc&_trksid=p2045573.m1684

Laat het gewoon aan anderen over. Sinds de vernieuwing van de website wordt er op het vintage-gedeelte vaker dingen gesuggereerd dan op iets gebaseerd.

1 like

Volgens mij is je gevoel bij iets erg belangrijk of niet? Vandaar mijn reactie. :wink:

Volgens mij gewoon origineel

Bedankt voor het meekijken en welgemeend advies.
Ik heb het horloge inmiddels gekocht.

1 like

De Tudor met de mooie lugs is al een tijdje binnen, maar helaas liep het FHF 30 uurwerkje beroerd. Inmiddels een service gegeven, waarbij bleek dat de tiretteveer ook niet meer in orde was. Gelukkig het onderdeel snel gevonden en helemaal uit Australië laten komen.
Gister gemonteerd en afgeregeld en…loopt weer prachtig.
Hier de plaatjes van het resultaat:

De soepele grof gestructureerde Dunlex band maakt het af.

5 likes

Heel mooi, hoeveel mm zonder kroon?

Prachtig klokje. Simpel en mooi.

34 mm net als de bij jou wel bekende pre-ranger.
Maar dit horloge oogt groter door de vorm van de lugs en de grotere wijzerplaat/smallere kastrand.

Jouw pre-ranger is te gek en 34 is prima! Is het radioactief?

Prachtige klassieker.