Tudor of Tudor

Dat.

En on topic: de normale Pelagos met manufactuur uurwerk. Omdat dat een heerlijk vakantie-/watersport horloge is voor rechtshandigen.

De LHD voor niet-lefty’s is een ramp als je ‘ff’ de datum en tijd goed wilt zetten (ook al heb ik twee linderhanden :rofl: …)!

3 likes

Hij is hoog :stuck_out_tongue:

1 like

Hoewel ik nooit een ander zijn mening zou vragen over hoe ik mijn geld moet uitgeven snap ik dat mensen het doen. Je reageert echter op een punt wat ik niet wil maken :wink:

Mijn punt was dat het topic van Ralph een scrollnachtmerrie is :v:t2:

1 like

We denken hetzelfde alleen niet over de meerwaarde van de poll kunnen we concluderen.

1 like

Haha, wel of niet een poll boeit me werkelijk niets. 80 polls in één topic is me echter teveel.

Maargoed, laten we on topic verder gaan :slight_smile:

Kan het zijn dat je daarbij voorbij gaat aan de vele inhoudelijke/kwalitatieve argumenten en overwegingen die daarmee gemoeid zijn, alvorens een gemiddeld lid tot aanschaf van een dergelijk prijzig horloge overgaat?

Geeft het aantal voor-/tegenstemmers nou echt de doorslag bij een as. aanschaf? Mij persoonlijk maakt andermans cijfermatige mening (dus in % uitgedrukt) dan echt geen ene moer uit…

2 likes

Zeker niet, inhoudelijke argumenten tellen zwaarder daarnaast natuurlijk je persoonlijke smaak voorkeur. Twee maanden geleden ging ik nog voor Omega door me open te stellen voor suggesties ben ik overgestapt naar Tudor daarin wil ik de voor mij beste keuze maken en maak graag gebruik van de expertise of inzicht van een ander om tot een weloverwogen besluit te komen. Stel dat de LHD 2 x zo dure servicekosten heeft dan zou dat een goede reden kunnen zijn mijn beeld te verleggen naar wellicht een compleet andere model zoals ik dat zoals gemeld eerder heb gedaan van Omega naar Tudor.

2 likes

Praat mij even bij, wat was de reden voor die switch. :thinking:

Heel sterk! :joy::+1:

1 like

Check:

1 like

Aha, dank duidelijk verhaal, sorry gemist. :wink:

1 like

Ik heb zowel de LHD als het zwarte model eerder gepast. Beide erg indrukwekkend! :heart_eyes:

Persoonlijk vind ik de kroon aan de linkerkant niet horen en daardoor stoor ik me eraan. Net zoals ik me kan storen aan mensen die het horloge aan hun rechterpols dragen (sorry!).

Daarentegen springt de Pelagos LHD er qua kleurstelling meer uit voor mij.

Conclusie: ik zou niet kunnen kiezen tussen deze twee modellen :sweat_smile:

4 likes

Exact mijn gevoelens.

1 like

Ik merk nu in dit topic hoe gevoelig het is / voelt je keuzes te verdedigen .
Dat wordt snel welles nietes , tenslotte heeft iedereen een ander lijstje .
Hebben we allemaal wel goede punten maar proberen we elkaar te bekeren .

Ik ben overgestapt van een planet ocean naar een pelagos .
Maar ik heb in de 8 jaar dat ik lid ben hier zo’n beetje alle merken geprobeerd , ook dat is deel van mijn hobby .
Nu helemaal blij met de LHD maar daar komt ooit een ander horloge bij of voor in de plaats .
Ook al denk ik nu precies het juiste horloge voor mij om de pols te hebben .
Ik ben trouwens ook allergisch voor pollen Robert :rofl:
Maar nu zo blij met mijn goede horlogekeuze dus heb me weer laten verleiden mee te doen .
Ik zal de volgende keer sterker moeten zijn en niet meedoen :stuck_out_tongue:

1 like

Was wat mij betreft geen aanval op verdedigen, slechts onwetendheid van mijn kant hoe @Dr.Doc tot zijn schwitz van Omega naar Tudor is gekomen.
En keurig toegelicht. :wink:

2 likes

beide… super lastig kiezen, maar toch heb ik gekozen voor de LHD…

ik heb hem gepast… maar echt way to big for me… vreemd maar mijn SD 4000 of JLC dragen echt kleiner.

:beers:

1 like

Black Bay. Persoonlijk helemaal niks met geen één variant Pelagos!

2 likes

Dat is complete onzin, Tudor had in 1980 al de 9401 terwijl de EZM3 pas in 2001 geïntroduceerd is.

2 likes

Mea culpa, habe ich nicht gewust. Overigens zitten op die originele geen rode accenten, dus toch iets geleend :stuck_out_tongue_winking_eye:

Groeten
Rutger

De ‘vintage’ Tudor Sub

5 likes