Tudor only!

Zal toch niet waar zijn??? Komen ze daalijk ook met een loep😱

2 likes

Net wat meer over gelezen, schijnt al gepresenteerd te zijn tijdens Baselworld 2017 … In de bezel en kroon is goud verwerkt.

Is idd toch “gewoon” de Steel/Gold op een Nato?

1 like

Er is al een tijdje een bb met datum. Naast de goud stalen variant is er ook een volledig stalen variant

7 likes

Beste Tudorliefhebbers,

Ik twijfel voor de aankoop tussen een Tudor North Flag of een Tudor Heritage Advisor. Ik vind beide horloges prachtig, puur op het uiterlijk afgaande gaat mijn voorkeur uit naar de Heritage Advisor.
Echter wat mij wat tegen houdt is het ETA uurwerk in dit model terwijl de Northflag een eigen Tudor caliber heeft.

Ongetwijfeld is het ETA caliber goed en betrouwbaar. Toch denk dat op termijn dat een Tudor met een eigen binnenwerk misschien wat meer waardevast zal blijven?

Graag jullie reacties/bedenkingen…

Zijn geen van beiden “waardevast” in mijn beleving omdat het geen courante modellen zijn
Zelf heb ik de BB41 met ETA uurwerk. Niets mis mee
Staat mooie North Flag te koop hier
Dan schrijf je waarschijnlijk niet veel meer af
Vind de Advisor overigens wel mooier

Hieronder de advertentie
Koopje voor Euro 2.350

https://www.horlogeforum.nl/t/te-koop-tudor-north-flag/130888

3 likes

Thanks voor de comment Tuur.
Welke zijn volgens jou Tudors courante modellen?
De BB’s, Pelagos,…of bedoel je dan eerder de vintage modellen?

1 like

Tudor North Flag is de allereerste Tudor met een in-house uurwerk, misschien dat als de productie van de North Flags gestopt wordt dat ze in waarde zullen stijgen.

Verder ziet de North Flag er erg onderscheidend uit, moet je maar ook van houden.

Heb zelf erg getwijfeld om hem ook te kopen maar uiteindelijk niet gedaan omdat het een integrated bracelet heeft en het een automaat is met een power reserve. Maar los van deze 2 minpuntjes vind ik het een super vet horloge en krijg je veel horloge voor die prijs, misschien dat ik hem later nog zal kopen.

1 like

BB & Pelagos (Zwart) idd
Die ben je ook snel weer kwijt

1 like

Bedankt Dakpan. Wat is er mis met een power reserve? Ik vermoed enkel jouw persoonlijke voorkeur dat je de weergave niet zo mooi vindt op de dial? Een powerreserve van 70h vind ik best wel knap bij de eigen uurwerken van Tudor.

1 like

Mijn aankoop van 2017:

Ben er heel blij mee.

16 likes

Is een persoonlijke voorkeur, ik ben zelf redelijk actief dus ik wind mijn automaten op tot hij loopt en vanaf dan draag ik hem. Zolang ik hem draag blijft hij gewoon tikken dus heb geen reserve nodig die aangeeft dat hij volledig opgeladen is. Bij een handopwind zie ik er het nut van in en zou dan ook voorkeur hebben voor een power reserve.

Power reserve op je automaat is misschien handig als je veel van horloge swapt, maar dat doe ik niet.

1 like

Prachtig, heb ik zelf heel lang over getwijfeld en nog steeds! :+1:

1 like

Het gaat hier over de power reserve indicator??? Automaat of handelsnetwerk hebben sowieso altijd power reserve

1 like

Ik bedoelde inderdaad de indicator :sweat_smile:

1 like

35 likes

Wat een lume, super klok!

1 like

Maar eens een rustig plaatje na allle “rust” hier de afgelopen tijd.

6 likes

Kruispost… om het topic een beetje levend te houden…

Grt. Marco

11 likes

Ok, Ik doe mee

15 likes