Tudor only!

Hoe verhoudt zich de Sinn met de Black bay, qua kwalitatief draaggevoel?

Eerste snelle indruk is dat de BB is gebouwd als een tank. De Sinn is ook oerdegelijk en heeft een zware geschroefde band. Wellicht door het leeftijdsverschil is de Sinn band wat losser. Uiteraard is de Omega ook goed in elkaar gezet maar wellicht dat onderstaande feitjes wat inzicht verschaffen in de verschillen.
De Omega is de oudste (13j) van het stel en ook de lichtste (147 gram), gevolgd door de Tudor (1,5j) met 163 gram en de Sinn (6j) met 175 gram. Verder zijn ze allen 41mm groot maar verschilt de hoogte nogal. Omega 11mm, BB 12,7mm en de Sinn zelfs 17mm (heeft niet voor niets als bijnaam ‘tonnetje’). Wat me verder opviel is dat de wijzerplaat van de BB kleiner is, of oogt, dan die van de Omega. Samen met de extra 1,7mm hoogte geeft dat 'm een totaal andere uitstraling dan de Omega. Het draag comfort is van alle drie goed maar de BB maakt vooralsnog de meest solide indruk.

Groeten
Rutger

1 like

Nice, uitgebreid verslag, geeft goed inzicht in verschillen van deze horloges! Geniet van je nieuwste aanwinst ;), ik spreek uit ervaring als ik zeg dat ie niet verveelt.

Mooie set hoor zo.

Die Sinn, maar dan de nieuwe 103 st sa versie vind ik heel erg mooi. Maar 17mm, pfoe dat is wel flink hoor. Wil hem zeker een keer proberen ergens.

Daarnaast vind ik dat de mooiste seamaster die er gemaakt is. Echter denken er meer zo over want de prijzen zijn flink gestegen voor een 2254.50😜 Een goed exemplaar is boven de 2k.

Met de Black Bay heb ik altijd gemixte gevoelens. Dan vindt ik hem weer wel mooi en de andere keer vindt ik hem weer een beetje saai.

Hoe is de afwerking/kwaliteit van Sinn t.o.v. Tudor en Omega?

Mijn ervaring met diverse Sinn’s is dat ze een hoog afwerkingsniveau hebben. Niet op level met Omega en Tudor maar zeker daar in de buurt. De prijzen zijn de laatste jaren flink gestegen maar ik kocht mijn 103 een jaar of 6 geleden voor €1350,- nieuw aan een leren band. Losse stalen band was €240,- dacht ik. Ik heb ook de originele aansluitende rubberen band en die was slechts €70,-. Hele schappelijke prijzen, zeker als je kijkt naar de kwaliteit van de beide banden. De kasten laat Sinn bij SUG uit Glashütte maken en zijn gewoon goed. Iets scherpere randjes langs de lugs maar dat mag de pret niet drukken. Verder hebben ze als fabrikant van instrument horloges natuurlijk een reputatie hoog te houden en mij hebben ze nooit teleurgesteld.

Groeten
Rutger

Na ruim een maand de Breitling Steelfish weer eens verruild voor m’n Tudor Sub en ben er al de hele dag naar aan het kijken zonder de tijd te checken. Wat een mooie klok is het toch!
Zelfs de rammelende folded bracelet heeft wel wat. Ookal voelt het een beetje als gevouwen blik en niet zo solide als ik normaal gesproken zou wensen, ik wordt er toch iedere keer weer helemaal gelukkig van als ik hem om doe!

12 likes

Geheel eens!!

1 like

Kom op mannen, volgens mij zwerven er hier voldoende Tudors rond om dit topic levend te houden :yum:

Groeten
Rutger

5 likes

Speciaal voor jou dan Rutger :wink:

2 likes

En de binnenkant van m’n zojuist geservicede tudor handwinder met oystercase.

3 likes

Mijn bijdrage aan het levend houden van dit topic.

2 likes

Allemaal mooi ‘Tudor-geweld’, maar de ‘oude’ Pelagos blijft voor mij toch met afstand de mooiste! (en in mijn bezit)

1 like

Het is ook gevouwen blik! Wel grappig, toen ik dit horloge had, keek ik er alleen naar om de tijd te lezen en toch had ik er veel plezier van. Nu wil ik er weer een!

[URL=http://s913.photobucket.com/user/toontje-66/media/Tudor/20151129_182004.jpg.html]

[/URL]
Deze vandaag

3 likes

Dit past hier wel. Flink wat Tudors bij elkaar :).

Er lag ook een day date bij. Maakt Tudor deze nog nieuw, wist ik niet?

2 likes

Als je hem gehad hebt en weer een terug wil ben je vast geschrokken van de prijs, die zijn het laatste jaar zomaar een derde omhoog gegaan…
Op subito.it staan nog wel eens mooie complete setjes voor rond de 3000 euro (plus een Ryanair ticket en een dagje vrije tijd om hem op te halen)

De day date die je bedoeld is waarschijnlijk de Tudor Glamour

Ja jammer dat Tudor Date Day niet in de stijl van Rolex is gebleven. De nieuwe Glamour Date Day vind ik niet zo geslaagd.

Dit was toch wel de mooiste


Tudor Date Day 76214

1 like

Helemaal mee eens. En vaak voor rond de 1250 euro nog wel te vinden😀

Welke is rond die prijs nog te vinden?