Tudor only!

Chrono werkt op elk platform bijna anders, op een iPad zie je bijvoorbeeld niet of een horloge gereserveerd is, erg lastig.
Je hebt gelijk, komt nog 3,5% TC bij.

Mall of the Watch is ook erg betrouwbaar trouwens, komt mijn Seamaster vandaan.

1 like

Wat ik bedoel is dat op het plaatje hierboven een complete wijzer mist (die van de 20 40 60 sub-dial). Degene van jouw link heeft gewoon keurig netjes deze wijzer :slight_smile:

Moest je nog extra btw betalen, of is dat niet het geval vanuit Monaco?

Nee dat is niet nodig voor Monaco, die vallen gewoon in de EU qua importregeling.

En verzendkosten redelijk? Ze hebben nml mooie prijzen had ik al eens eerder gezien.

De verzendkosten heb ik eraf onderhandeld. Dus hoeveel dat zal zijn heb ik geen idee van! Maar het kwam gewoon via de normale service van UPS dus zal niet extreem duur zijn.

1 like

Ben ook lid van de club geworden :grinning:

En hij verkeerd in goed gezelschap.

Groeten
Rutger

23 likes

Congrats! mooie aanwinst :thumbsup:

Dat ziet er goed uit allemaal. Gefeliciteerd!

Prachtig trio. Ben fan van de BB, maar zou serieus moeite hebben om te rouleren tussen deze 3.

Hoe verhoudt zich de Sinn met de Black bay, qua kwalitatief draaggevoel?

Eerste snelle indruk is dat de BB is gebouwd als een tank. De Sinn is ook oerdegelijk en heeft een zware geschroefde band. Wellicht door het leeftijdsverschil is de Sinn band wat losser. Uiteraard is de Omega ook goed in elkaar gezet maar wellicht dat onderstaande feitjes wat inzicht verschaffen in de verschillen.
De Omega is de oudste (13j) van het stel en ook de lichtste (147 gram), gevolgd door de Tudor (1,5j) met 163 gram en de Sinn (6j) met 175 gram. Verder zijn ze allen 41mm groot maar verschilt de hoogte nogal. Omega 11mm, BB 12,7mm en de Sinn zelfs 17mm (heeft niet voor niets als bijnaam ā€˜tonnetjeā€™). Wat me verder opviel is dat de wijzerplaat van de BB kleiner is, of oogt, dan die van de Omega. Samen met de extra 1,7mm hoogte geeft dat 'm een totaal andere uitstraling dan de Omega. Het draag comfort is van alle drie goed maar de BB maakt vooralsnog de meest solide indruk.

Groeten
Rutger

1 like

Nice, uitgebreid verslag, geeft goed inzicht in verschillen van deze horloges! Geniet van je nieuwste aanwinst ;), ik spreek uit ervaring als ik zeg dat ie niet verveelt.

Mooie set hoor zo.

Die Sinn, maar dan de nieuwe 103 st sa versie vind ik heel erg mooi. Maar 17mm, pfoe dat is wel flink hoor. Wil hem zeker een keer proberen ergens.

Daarnaast vind ik dat de mooiste seamaster die er gemaakt is. Echter denken er meer zo over want de prijzen zijn flink gestegen voor een 2254.50šŸ˜œ Een goed exemplaar is boven de 2k.

Met de Black Bay heb ik altijd gemixte gevoelens. Dan vindt ik hem weer wel mooi en de andere keer vindt ik hem weer een beetje saai.

Hoe is de afwerking/kwaliteit van Sinn t.o.v. Tudor en Omega?

Mijn ervaring met diverse Sinnā€™s is dat ze een hoog afwerkingsniveau hebben. Niet op level met Omega en Tudor maar zeker daar in de buurt. De prijzen zijn de laatste jaren flink gestegen maar ik kocht mijn 103 een jaar of 6 geleden voor ā‚¬1350,- nieuw aan een leren band. Losse stalen band was ā‚¬240,- dacht ik. Ik heb ook de originele aansluitende rubberen band en die was slechts ā‚¬70,-. Hele schappelijke prijzen, zeker als je kijkt naar de kwaliteit van de beide banden. De kasten laat Sinn bij SUG uit GlashĆ¼tte maken en zijn gewoon goed. Iets scherpere randjes langs de lugs maar dat mag de pret niet drukken. Verder hebben ze als fabrikant van instrument horloges natuurlijk een reputatie hoog te houden en mij hebben ze nooit teleurgesteld.

Groeten
Rutger

Na ruim een maand de Breitling Steelfish weer eens verruild voor mā€™n Tudor Sub en ben er al de hele dag naar aan het kijken zonder de tijd te checken. Wat een mooie klok is het toch!
Zelfs de rammelende folded bracelet heeft wel wat. Ookal voelt het een beetje als gevouwen blik en niet zo solide als ik normaal gesproken zou wensen, ik wordt er toch iedere keer weer helemaal gelukkig van als ik hem om doe!

12 likes

Geheel eens!!

1 like

Kom op mannen, volgens mij zwerven er hier voldoende Tudors rond om dit topic levend te houden :yum:

Groeten
Rutger

5 likes

Speciaal voor jou dan Rutger :wink:

2 likes