Tudor only!

8 likes

Zwarte Tudor Pelagos Titanium ( 2013 & 2-liner & ETA ) full-set in zeer nette staat wat mag dat kosten bij een particuliere koop ?

Rond de €2500 zeg ik. Wat vraagt hij ervoor?

1 like

Voorlopige deze jongen:

11 likes

4 likes

Voor de sub liefhebbers, er staat op MP een lady sub (geen connectie met de verkoper) leuk om het man vrouw setje compleet te maken😀
Deze zie je niet zo vaak te koop staan. Bieden vanaf 1050 lijkt me een redelijke prijs als je hem er voor kunt krijgen

1 like

Een belangrijke vraag aan de kenners:

Naar mijn weten, en ik heb dit eens op een ander forum gelezen, betekent ‘tudor oyster’ bij vintage tudors betekent Manual wind, ‘oyster prince’ geeft aan dat het uurwerk automatisch is. Als ik op internet Google naar modellen van verschillende dials, wordt dit bevestigd.

Wie kan me hierover uitsluitsel geven? Zag namelijk op een site van een bekende horlogewinkel in Nederland een prachtige tudor die volgens de beschrijving een automatisch uurwerk had, maar de dial gaf geen ‘prince’ aan of andere kenmerken die op een automatisch uurwerk wijzen.

Ha Tjeerd,

Nope. Die benaming duidt niet op handopwinding of automatisch uurwerk. Je vraag is overigens niet helemaal helder want de term ‘vintage’ is arbitrair. Om Tudor namen, referenties of type aanduidingen aan het betreffende uurwerk te koppelen moet je de productiejaren nemen. Ik baseer me trouwens op mijn eigen uit de hand gelopen Tudor affectie/collectie EN op bijgevoegd -zie hieronder- 100% betrouwbaar naslagwerk (uitgegeven onder toezicht van Montres Tudor SA).

Cheers, Otto

7 likes

12 likes

Thanks voor je antwoord Otto! Met vintage verwees ik naar de oysterhorloges a 34mm uit de jaren 50-60 in deze.

Welke functie heeft de toevoeging prince dan bij voornoemde horloges van tudor?

Geen volledig antwoord maar hier de advertentie (deels) van de eerste aankondiging van de tudor prince. Alle ‘princes’ zullen oysterdate case en zelf winding rotor hebben.

Dat onderschrijft mijn these.

Mn oudje op n Marine Nationale band :wink:

10 likes

Ik mag hier ook even meedoen :grin:

En nog een van het MT5612 uurwerk van het net…

13 likes

Erg mooie horloges. Ik ben toch erg gecharmeerd van zo’n Tudor Big Block.

1 like

Staat op de baai een big rose (repainted dial en nieuwe min en urenwijzer) voor 500 euro of beste voorstel. Link bij het vintage horlogedeal gespot topic.
Lijkt me ondanks de opmerkingen een scherpe deal, zeker als een voorstel van 450 euro oid geaccepteerd wordt.

1 like

Tudor 79090, ik draag deze elke dag met veel plezier.

14 likes

Oldie - mag een keer per jaar uit de la :wink::innocent:

10 likes

Oe! Mooi ding, zou zelf denk ik een lichte band erop gooien. Zonde! Moet je vaker dragen :slight_smile:

1 like

het probleem van iedere verzamelaar - te weinig polsen :persevere::cry: