Tudor, poor men's rolex?

Laat ze eerst Grand Seiko maar eens bijhalen. :sunglasses:

4 likes

Tja, iemand mompelde zoiets van Rolex draagt de winkelier en Patek is voor de boekhouder van die winkelier.

5 likes

Ook raar die van mij is uiteraard ook vers. Bij de papieren een booklet met daarin vermeld "twee jaar"
Schiet daar eens een foto van aub.

Graag zou ik je van een foto voorzien maarrrrrā€¦ de BB58 heeft in @remycuber een nieuw baasje gevonden, dus wellicht kun hem eens vragen?

Cheers
:sunglasses:
Otto

Er is tegenwoordig geen/minimaal verschil tussen Rolex en Tudor. Mijn Tudor Black Bay Fifty Eight is in veel opzichten superieur vergeleken met mijn Rolex GMT-Master II. Ik kan zo een lijstje opnoemen, maar ik bespaar je de moeite. Het is uiteindelijk gewoon belangrijk dat je een horloge koopt dat je mooi vind en graag wilt hebben. Allebei de merken zijn kwalitatief super betrouwbaar.

1 like

Nee nou wil ik het weten ookā€¦

4 likes

Hij heeft een fatsoenlijke sluiting. In plaats van een gevouwen Pepsi blikje. *Mits we het niet over de 6 digit GMT hebben.

2 likes

Beste lijst, lekker kort ook :sunglasses::+1:

4 likes

De bb58 is levensgevaarlijk, vind nu al mijn andere horloges minder mooi :grinning: de Pelagos en de Oris Carl Brashear voelen gigantisch groot :grinning:

2 likes

Haha ik ben het er ook niet mee eens :joy: Alleen de sluiting en die Oyster banden van die 5 digit GMTā€™s en Subs zijn zo verschrikkelijk flimsy.

1 like

Perfectie :point_down:

9 likes

Volgens mij ging het om een 6 digit GMT vs BB58, ben wel benieuwd naar het ā€œlijstjeā€

1 like

Hahaha ja, +1.

De maat is beter. Op gebied van kwaliteit en afwerking kan Tudor het niet winnen van Rolex. Het is allemaal top hoor, maar Rolex is net wat beter. Denk aan speling op de bezels, end links aansluiting. Gewoon net wat meer. Waar je ook voor lapt :sunglasses:

Behalve die uurwijzer danā€¦:wink:

Om een aantal dingen te noemen:

  • Tudor In-House Calibre heeft 70 uur gangreserve.
  • Keramische balletjes op de sluiting (deze slijten niet).
  • Perfecte maat voor een ā€œvintageā€ throwback.
  • Prachtige beveling op de lugs (zoals vintage Rolex en Tudor)

Het is natuurlijk maar hoe je er naar kijkt. Mijn punt was meer dat het verschil echt minimaal is geworden tussen de merken, zeker als je prijs/kwaliteit vergelijkt. Ik probeer niet te haten op de Rolex want zelf ben ik daar ook een fan boy van.

Over de afwerking gesproken is er ook echt heel weinig verschil, pak een 58 en een GMT, pak een loupe en ga ze vergelijken. Tudor blijft immers ook gewoon een hippe Rolex.

1 like

Sorry hoor maar er zit geen enkele speling op de bezel van mijn 58 en de end links sluiten echt niet beter aan op de GMT. Ik zeg dit alleen uit ervaring omdat ik allebei de modellen heb. Ik probeer echt niet een boven de ander te kiezen. Het is gewoon wat ik zie. :wink:

2 likes

Nou, bring it.

Oh ik zag het bovenstaande niet, excuus Ik vind toch wel dat je meer in handen hebt met een Rolex. Ook qua afwerking van de moderne kasten en de satijnen brush.

Maar dat gezegd hebbende, ik wil ook wel een BB58. Erg tof.

2 likes

Lees mijn kort lijstje hierboven haha. Toch minder lang dan ik dacht maarja, wel eerlijk
P.S. wilde een foto posten maar het licht is te slecht. Je hebt inderdaad wel gelijk dat de wisseling van afwerking tussen brush en polish beter is op de Rolex. Wellicht heeft dat te maken met het soort staal (904L geloof ik?). Ik vind ze allebei geweldig! :heart_eyes:

1 like

Hear hear hear !

1 like

Youā€™ll be amazed . Prachtige afwerking . Strak uurwerk, dus geen speling bij het vooruit en terug draaien. Geen scherpe randjes bij de band en een werkelijk prachtige sluiting ( ook erg glad aan de binnenkant) . Mss Ć©Ć©n puntje; ik vind de kroon een beetje vaag bij het sluiten/indraaien.

3 likes