Tutorial: Rolex bezel insert verwisselen

Heel informatief en mooi op de plaat gezet. Verder refereer ik aan Harb.:wink:

Hallo Marc,
Een ding begrijp ik niet(natuurlijk een Breitling fan)
Bij stap 2 zeg je dat je bij de oude bezel er zuinig op wilt zijn.
Is de nieuwe slechts een vervanging of…
groeten
Jack

Mooi verslag, dit hoort in “Archief, Techniek & Reviews” thuis!

Toppie hoor(tu)

Super bijdrage (tu) Een kind kan de was doen zo te zien. Horloge lijkt weer als nieuw.

Prachtig! Dat ga ik ook eens proberen… maar niet met m’n Rolex :stuck_out_tongue:

Mooi duidelijk verhaal.
Ik las hier al vaker over het vervangen van de insert en vroeg me af hoe dat dan ging (niet dat ik een Rolex heb overigens :sunglasses: )

Werkt dit ook zo bij andere merken met soortgelijke modellen of is het echt een Rolex verhaal. Kan me voorstellen dat goedkopere merken niet die mogelijkheid hebben, maar ik heb bijv een Oris diver waar wat kleine krasjes op de bezel zitten. Kan die ook zo worden vervangen?

Hans

jackwillen Schreef:

Hallo Marc,
Een ding begrijp ik niet(natuurlijk een Breitling
fan)
Bij stap 2 zeg je dat je bij de oude bezel er
zuinig op wilt zijn.
Is de nieuwe slechts een vervanging of…
groeten
Jack

Hoi Jack,

De nieuwe is een NOS rolex insert. De ‘oude’ is echter mooi verbleekt en die wil ik dus wat voorzichtiger dragen en gaat er nu nog maar af en toe op.

Groet,

Marc

Gedurfde operatie met een goed resultaat (tu)

Persoonlijk zou ik daar toch wel even x keer over nadenken…

Jürgen Schreef:

Super bijdrage (tu) Een kind kan de was doen zo te
zien. Horloge lijkt weer als nieuw.

Klopt, een kind kan hier inderdaad de was doen. Ik had ook niet gedacht dat het zo eenvoudig was. Punt is alleen dat je je even over het feit heen moet zetten dat je aan een wat duurder horloge gaat fröbelen.

Dank je (tu)

Ik heb echter geen idee hoe het bij andere merken werkt maar volgens mij redelijk hetzelfde. Ik weet dat het bijvoorbeeld bij een Seiko ook eenvoudig te doen moet zijn.

Yep, dat nadenken heb ik ook een hele tijd gedaan.

Maar uiteindelijk toch maar de stoute schoenen aangetrokken :slight_smile:

Mooi in beeld gebracht Marc, waarvoor dank.
Gaat direct naar de archieven voordat het verdwijnt en vergeten wordt.

– moved topic –

ik wil je hardstikke bedanken voor de mooie foto s en goede uitleg…nu nog een beetje lef bij mezelf

Perfecte uitleg!!

Heb zelf nog geen Rolex, maar heb het net bij mn Seiko gedaan en werkt perfekt. Hoewel er eigenlijk geen rotzooi zichtbaar was draait de bezel nu een stuk soepeler.

Heb het geprobeerd bij een gestorven NEP SUB , en na veel wrikken was de bezelring krom en de (keramische) inlay zei krak !
Had ik wel een reden om `m in de kliko te kieperen .

Vraagje waar koop je de bezel’s of heb je die van andere watch?!

Prefix Schreef:

Vraagje waar koop je de bezel’s of heb je die van
andere watch?!

De (faded) bezel inserts worden regelmatig aangeboden op diverse fora, een goed voorbeeld zijn VRF en www.rolexforums.com.

Nieuwe inserts zijn nog verkrijgbaar bij o.a. Heetman.

awesome!! :}:~

Cool dat dat mogelijk is überhaupt. Ik vind het alleen zonder inser eigenlijk mooier haha