Twee stuks vintage erbij met grote waarde

…nou ja, emotionele waarde. Een tijdje geleden was ik bij mijn oma op bezoek en op een gegeven moment drukte ze me twee klokjes in mijn hand die van mijn overleden opa zijn geweest. Een Ancre uit vermoedelijk 1970 en een Prisma uit waarschijnlijk 1975. Zojuist heb ik ze weer binnengekregen nadat mede forummer Geert (@gschoots) beide klokjes voor me heeft geserviced en vooral (het plexiglaasje van) de Ancre een enorme opknapbeurt heeft gegeven. Ze lopen weer als een zonnetje en kunnen er weer tegenaan voorlopig! Ik ben er content mee, deze klokjes krijgen een warm plaatsje in mijn verzameling.

Tuurlijk nog even een plaatje, links de Prisma en rechts de Ancre. Voor de gelegenheid even op een nieuw bandje gezet.

Bedankt voor het lezen!

16 likes

Mooi! :+1:

Doe ze koesteren :wink:

1 like

Prachtig. Koester ze inderdaad!

en mijn complimenten aan @gschoots

1 like

Mooi :slight_smile: Zien er goed uit! Heerlijk draagtijd geven.

1 like

Mijn beste,

Een memorabel verhaal van twee horloges welke een bewogen geschiedenis met zich mee dragen!!
Mooi hoor!! Draag ze met gepaste trots!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Zien er (weer) goed uit! Geniet ervan!

1 like

Zulke horloges zijn door hun afkomst van grotere waarde dan welk duur merk dan ook.
Koester ze inderdaad en vergeet ook niet af en toe zo’n horloge te dragen.

1 like

De linkse is met dat lettertype en kleur blauw wel een uitschieter zeg!

1 like

emotioneel mooi, maar ook gewoon mooie horloges !

veel plezier !

1 like

Bedankt… :blush:

Op verzoek van Jelle is de kroon zo gelaten, deze is flink versleten maar dit is nou eenmaal zoals het horloge in bezit is gekomen. Ik heb er wel een nieuwe rubberen pakking ingeplaatst om het horloge beter af te sluiten voor vocht en stof.

Nog even complimenten voor de prachtige foto, en veel plezier bij het dragen van deze prachtige klokjes!

2 likes

De wijzerplaat van die Prisma is een soort blauw / staalgrijze sunburst, echt bijzonder fraai onder het juiste licht. Heel moeilijk te vangen met mijn beperkte fotografische kwalitijd :wink:

Nou zelfs in deze foto spreekt ie me heel erg aan! Mooie klok, de andere ook, maar de blauwe zou ik zelf ook dragen :smiley:

1 like

Thanks, Geert! Ja die kroon is best versleten, maar aan dat knopje werd dagelijks geprutst om het horloge op te winden. Sentimentele waarde he… Gaat best moeizaam, zo versleten als die kroon is :smile:
Maar door het opgepoetste glaasje is die wijzerplaat echt super. Was haast niet te zien door alle krassen.

Schitterende horloges, wees er zuinig op, mooi vakwerk van gschoots.

1 like

Koesteren deze horloges. Ik weet dat er ergens een horloge van mijn vader rond moet zwerven maar heb geen idee waar. Ik hoop dat deze ooit nog boven water komt.

1 like

Horloges die je absoluut moet koesteren met een onwijs hoge emotionele waarde. Ze zien er nog erg goed uit trouwens!

1 like

Mooie horloges, Geert heeft ze weer prima in orde gemaakt. :thumbsup:

1 like