Tweedehands horloge

Hallo allemaal,

Ik ben beginnend horloge liefhebber en zou graag een leuk tweedehands klokje willen aanschaffen. Mijn budget is 250€. Wat is de beste zoek methode?
Ik zou graag een horloge met stalen band willen (leer gaat stinken bij mij), min 40 mm diameter. Verder ben ik nog niet bekwaam in het specificeren. Wie helpt me op weg?!
Mvg
Bakker

Simpel, hou het verkoop gedeelte in de gaten en zie je iets in jou wat je bevalt qua prijs en looks sla dan toe :smiley:

1 like

Ga ook vooral even opzoek naar dingen die voor jou belangrijk zijn.

Bijvoorbeeld een mechanisch of Quartz uurwerk?
Wil je iets sportiefs of juist klassiek?

En inderdaad de verkoop sectie in de gaten houden dat helpt ook!
Ook het topic ‘wat dragen we vandaag’ is leuk om te volgen.

1 like

Kun je de wensen wat specificeren door middel van onderstaande hulp?

1 like

Beste Bakker,

Welkom op dit forum.
Voor 250 euro koop je hele mooie Seiko’s!

Groet,
Arvid

Ik vind dit op het eerste gezicht mooi ogen… Over smaak valt niet te twisten, maar ben even benieuwd naar jullie mening over het merk, materiaal, grootte etc?Verkocht: Steinhart Ocean One Black vraagprijs 350,-

Heb je een voorbeeld van 1 die tk staat Arvid?

http://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/3238/1f2aa294c6b6fd4a.jpg
Echt cool deze :smile:

Das een prima klok, absoluut. Nogsteeds heel tevreden mee hier.

Beste Bakker,

Op marktplaats staan er momenteel 378 te koop voor minder dan 250 euro.
Het ligt er helemaal aan wat je wilt en wat je stijl is. Heb je brede polsen of juist smalle?
Wil je een duiker? Quartz, handopwind of automaat? Wil je een chronograaf? Ga je er mee sporten?Probeer iets specifieker zijn. Het enige criterium tot nu toe is maximaal 250 euro met stalen band.
Maar er bestaan ook nog nylon en rubberen banden.
De beste zoekmethode is wat winkels binnen lopen en kijken naar de verschillende typen horloges.
Bepaal of het horloge nieuw moet zijn of dat je genoegen neemt met een 2e hands. En als je een 2e hands gevonden hebt, laat deze dan hier zien en dan zijn er genoeg mensen die je zullen adviseren dat horloge wel of juist niet te kopen.
Marktplaats is een goede aanbieder van 2e hands, maar ook nieuwe horloges. Zelf kijk ik regelmatig op Chrono24. Dat is een internationale site waar zowel particulieren als bedrijven kunnen aanbieden.

Succes,
Arvid

Vooral ook eerst even passen, 40mm bijvoorbeeld valt bij het ene model heel anders dan bij het andere. Welkom trouwens en succes!

Welkom! En inderdaad, Let ook op hoe ver de lugs (pootjes vd kast waar t bandje aan zit) uitsteken. Als ze nl erg lang zijn, en zeg maar voorbij de breedte v m’n pols uitsteken, vind ik dat wat oversized worden. Terwijl een horloge met een grotere kast en kortere LUGS wel weer prima kan staan.

Ik adviseer ook t ehbo lijstje door te nemen, niet alleen om voor ons duidelijk te krijgen wat je wensen zijn, maar misschien kom je op punten waar je zelf nog niet bij stilstond.

Veel plezier op t forum en met de zoektocht. Voor velen v ons Is de quest al n deel vh plezier vd hobby. Kijk dus rustig en goed rond wat er allemaal beschikbaar is.

Hier een aardig opzet tot kopen van een vintage… :

http://vintage-horloge.startpagina.nl/