Twijfel horlogemaat

U woont in de gevangenis? spiegel van RVS :slight_smile:

Overigens is mij in de Omega winkel ook geadviseerd om eens rustig voor een grote spiegel te gaan staan.
Zo kan je het beste zien hoe de klok je staat. Jij bent zelf de enige die er met zā€™n neus bovenop staat.
Dus als hij voor jou te groot oogt, niet doen. Als het je eerste grote horloge is, dan is het ook een kwestie van wennen.

Ik heb bv eerst een tijdje met een grotere duiker rond gelopen voordat ik mā€™n PO kocht.
Voor mij is 42mm goed te doen. 44 is te groot met dit model horloge.
Had ook regelmatig een 40mm duiker om. Die oogde wat klein.

Yep. Draaideurcrimineel. Maar momenteel op proefverlof. :wink:

2 likes

Je moet zo iets hier niet vragen! Sommigen zullen zeggen dat hij zelfs te klein is:

Met dank aan "jpramanaā€™ :wink:

2 likes

Dank voor jullie reacties / meningen allemaal! Leuk forum hier! Ben er uit hij staat prima :-). Het is een gewoon een kwestie van smaak en wennen voor mij qua formaat. Hier nog een foto in perspectief niks mis mee.

1 like

:joy: ik zal de spiegelfoto maar gaan makenā€¦

3 likes

Beste Henkie,

De maat kan prima. Enige lastige is dat het horloge waarschijnlijk niet onder de mouw van je overhemd verdwijnt :blush:

Dit wordt 'm dus? Stoer ding! Goede keuze!:thumbsup: Gefeliciteerd!
En we zijn gek op fotoā€™s, hier. Dus een paar mooie plaatjes van je nieuwe aanwinst worden we blij van!

1 like

Ik kwam van het weekend een verre kennis tegen.
Een goedlachse forse kerel met polsen van 21 a 22 cm.
Hij droeg eenā€¦

idd, een Cartier Santos steel yellow gold , maar dan wel de automatic versie.
Stond hem perfect.

Maar natuurlijk, een sport klok mag ietsje oversized.

Grt.

Dat kan ook een voordeel zijn.

Ik zeg doen hij hangt niet over. Mooi klokkie

Ik vind het altijd heel irritant zitten. Voel me dan net een clown met zoā€™n plofmouw aan de linkerkant :smile:

Ik heb hemden met 2 knoopjes op de manchetten. Die kun je dus iets wijder zetten. Of ik let bij de aanschaf daarop. Ik draag namelijk alleen maar grotere horloges :wink:

Ik moet daar in vervolg ook maar eens rekening mee gaan houden :wink:

1 like

Ach als je een slimfit hemd heb valt die plofmouw ook wel mee :smile:

2 likes

t

IMHO is dit altijd nog de de mooiste.

Mika

Thanks heren. Binnenkort zal ik een mooie set aan fotoā€™s uploaden :sunglasses:

1 like

Het is en blijft een kwestie van smaak. Maar ik heb wel altijd een praktische reden gehad om een groot of hoog horloge te vermijden. Namelijk, de kans op het oplopen van beschadigingen lijkt kwadratisch op te lopen met het formaat :anguished:

2 likes

Maar het lijkt niet kwadratisch af te nemen met kleinere horloges.
Zie diverse vintage klokjes.

0% schade heb je alleen met ehā€¦ geen horloge om :wink:

Kleine beschadigingen of microkrasjes vind ik zelf niet erg.

Grt.