Twijfel: King Seiko laten polijsten?

De kleine beschadigingen aan mijn KS irriteren mij meer dan ik aanvankelijk dacht.
Dik Wakker schijnt een expert te zijn in polijsten, maar heb geen ervaring met hem of anderen op dit gebied.

Zouden jullie polijsten overwegen en zoja waar?
Het is bij een KS natuurlijk belangrijk dat de scherpe lijnen behouden blijven, dus hier moet zeer terughoudend worden gewerkt.

2 likes

ligt er aan of je hem gewoon zelf zonder irritatie wilt dragen, of dat je je zorgen maakt of het horloge over 10 of 20 jaar 100 euro minder waard is.

zolang het geen museum stukken zijn en je kunt het zelf lekker dragen gewoon polijsten die hap

2 likes

Heb je een foto die de staat waarheidsgetrouw toont?

edit: deze dus

Ik zou er zelf absoluut niets aan doen, mooi scherp!

edit 2:
Als je er wat aan doet zou ik het alléén laten doen bij mensen die wereldkwaliteit leveren. Je kunt Seiko aanschrijven, maar deze meneer levert mooi werk:

USA, dus niet voordelig, en je moet zien te voorkomen dat je invoerrechten betaald.

3 likes

Breng hem even naar Nico Rijsman. :+1:
Voorbeeldje:

8 likes

Edit: originele bericht verwijderd.

Ik zou zelf niets laten doen aan je horloge. Eigenlijk gewoon lekker origineel houden, dan maar mer sporen van gebruik. Mooie lijnen krijg je lastig terug.

4 likes

Gewoon naar “The Wizard of Culemborg” AKA: Nico Rijsman

Ik heb in mijn vorige post 2 keer dezelfde link geplaatst, en daarmee ontbrak de link van ‘de Lapinist’:

1 like

Allen bedankt voor de reacties.:wink:
Opsturen naar de VS zal ik niet doen, al doet die man mooi werk.
Ik zal Rijsman in gedachten houden, ik wist niet dat hij ook polijstwerk deed.

Als ik de fotos in close up bekijk zou ik niet uitsluiten dat hij in het verleden al eens gepolijst is maar ik vind dat vanaf een foto heel lastig te beoordelen :wink:

De (structuur van de) oppervlakten zien er misschien wat ge- capecod uit, maar hoeken hebben nog scherpte.

Is tricky met die Seiko’s, de grens tussen mooi en “vorm van lelijk blok zeep” is héél klein.

Niet doen en jezelf de vraag stellen of je in de wieg bent gelegd om vintage horloges te dragen. Als een horloge 20-30 jaar of meer oud is, dan hoor je dat te zien i.m.h.o

2 likes

Deze verkopen en een NOS mint conditie aanschaffen. En dan niet dragen…

Liggen voor het oprapen die NOS King Seiko’s :rofl:

1 like

Ik zou het zelf niet doen maar heb dan ook geen probleem met gebruikssporen.

Ze zijn iets duurder…

Ik zou wat van zijn werk bekijken voor je hem naar hem toe brengt. Wat ik hier langs heb zien komen is niet erg indrukwekkend

Doelde op het feit dat er waarschijnlijk bijna geen NOS modellen zijn…:slightly_smiling_face:

Snap ik. Geduld en geld, dan gaat wel lukken.
Wel apart dat iemand met krassen-allergie een vintage koopt.
Een horloge, als je m draagt, krijgt altijd krassen. Gewoon accepteren denk ik… :smile:

Ik ben gek op het design van veel vintage spul, maar dan wel in goede staat.

Uit 1964

Uit '70’s

3 likes