De kleine beschadigingen aan mijn KS irriteren mij meer dan ik aanvankelijk dacht.
Dik Wakker schijnt een expert te zijn in polijsten, maar heb geen ervaring met hem of anderen op dit gebied.
Zouden jullie polijsten overwegen en zoja waar?
Het is bij een KS natuurlijk belangrijk dat de scherpe lijnen behouden blijven, dus hier moet zeer terughoudend worden gewerkt.
Heb je een foto die de staat waarheidsgetrouw toont?
edit: deze dus
Ik zou er zelf absoluut niets aan doen, mooi scherp!
edit 2:
Als je er wat aan doet zou ik het alléén laten doen bij mensen die wereldkwaliteit leveren. Je kunt Seiko aanschrijven, maar deze meneer levert mooi werk:
USA, dus niet voordelig, en je moet zien te voorkomen dat je invoerrechten betaald.
Ik zou zelf niets laten doen aan je horloge. Eigenlijk gewoon lekker origineel houden, dan maar mer sporen van gebruik. Mooie lijnen krijg je lastig terug.
Allen bedankt voor de reacties.
Opsturen naar de VS zal ik niet doen, al doet die man mooi werk.
Ik zal Rijsman in gedachten houden, ik wist niet dat hij ook polijstwerk deed.
Als ik de fotos in close up bekijk zou ik niet uitsluiten dat hij in het verleden al eens gepolijst is maar ik vind dat vanaf een foto heel lastig te beoordelen
Niet doen en jezelf de vraag stellen of je in de wieg bent gelegd om vintage horloges te dragen. Als een horloge 20-30 jaar of meer oud is, dan hoor je dat te zien i.m.h.o
Snap ik. Geduld en geld, dan gaat wel lukken.
Wel apart dat iemand met krassen-allergie een vintage koopt.
Een horloge, als je m draagt, krijgt altijd krassen. Gewoon accepteren denk ik…