Twijfel over duiker

Ik zou lekker voor Seiko gaan. De halve collectie van Deep Blue bestaat uit ‘hommage’ (lees gejatte) modellen van Seiko. Wat Invicta met Rolex doet, doet Deep Blue met Seiko. Vaak op kortingsites voor zogenaamd de helft van een fictief/onwerkelijk hoge normaal prijs te verkrijgen. Trap er niet in…
Deep Blue=troep.

https://www.sinn.de/mobile/en/Modell/UX_SDR.htm

Kijk bijvoorbeeld zoiets vind ik prachtig, ik weet alleen niet wat er dan anders voor een mindere prijs in dezelfde stijl te vinden is. En dan bedoel ik niet nageaapt. Zo’n pure tool diver vind ik erg vet.

https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch.html

Steinhart maakt veel homages/kopieën, maar komen zo nu en dan ook met meer eigen gezicht.
Zo denk ik aan de Triton, maar ook de Ocean 2 vind ik genoeg eigen look hebben, ook al heeft ie iets weg van een Aquatimer van IWC.

De horloges van Steinhart vind ik een goeie prijs kwaliteit verhouding hebben.

Ik zie op de site alleen maar Rolex rip-offs. Subs, GMTs, Yachtmaster. Niet te doen. :confounded:

1 like

Ik heb nog een Deep Blue in de collectie. Prima horloge veel voor weinig. Deze heeft al 250 uur onder water gezeten. Doet dienst als echte duiker. Is met 220 gram niet echt een lichtgewicht.

1 like

Ook een leuke

6 likes

Die Tissot Seastar 1000 vind ik nogsteeds echt mooi, maar gaat voor TS niet onder de 500 lukken vrees ik.

@Enha Ik zou je wel willen adviseren om gewoon naar tweedehands te kijken. Mensen hebben mij dat ook ooit geadviseerd toen ik hier voor het eerste kwam en ik luisterde (ook) niet, maar de meeste horloges overleven de voorgaande eigenaren makkelijk (zeker als het HFers zijn) en de horloges gaan meestal onder de aankoopprijs in de verkoop. Je zal dus een horloge krijgen dat eigenlijk buiten je prijssegment zit. :slight_smile:

Als je het echt niet fijn vindt, moet je het natuurlijk gewoon niet doen.

1 like

Is 695,- op rubber en op staal 725’- …maar inderdaad wel mooi .

1 like

Dan moet je verder kijken dan je :lying_face: lang is.
:wink:

Maar ze hebben inderdaad wel veelvuldig zich, uhm… laten inspireren.

1 like

Haha laten inspireren, mooi verwoord :joy:

Wel goed oppassen dat de afwerking ok is, daar laat Tissot nog wel eens wat steken vallen.

1 like

Ik zou meteen voor de Sumo gaan. Uiteindelijk kom je daar toch.

De Samurai, alhoewel mooi op plaatjes, is het in het echt behoorlijk in your face met zijn scherpe hoeken.

De turtle en de sumo dragen kleiner dan dat ze zijn.

Prachtig horloge van goed merk.
Om precies te zijn kost 'ie bij Gnomon in Singapore €506, maar heb je 21% BTW en douanekosten meegerekend? Kom je toch al snel tussen €650-700. Is 'ie nog een koopje met die ceramic bezel, ETA 2824-2, ontspiegeld saffierglas, sunburst dial en stalen band met geschroefde links. Oh ja… 40mm zonder kroon, dat wel. Vergeleken bij de genoemde Seiko’s van TS is het een kleintje.

1 like

Het ligt een klein beetje aan de omrekenkoers van PayPal hoeveel je kwijt bent. Ik was met een omrekenkoers van 1,10 in totaal €535,- kwijt.
Ze verzenden hem met een “waarde” van rond de $100,- dus je hoeft maar iets van €33 aan extra kosten af te tikken bij DHL. Valt best mee.

1 like

Dat valt mee inderdaad.

Oei… als 'ie kwijt is, krijg je $100 uitgekeerd? Laatst vroeg een koper mij ook om een horloge van €2.500 voor €100 waarde aan te merken. No way…

1 like

Lijkt mij van niet toch? Als ik iets van $550,- bestel en kan aantonen dat ik dat heb afgetikt lijkt me dat dat bedrag ook wordt uitgekeerd. Ik kan er niets aan doen als ze er zelf een ander bonnetje bij doen.
Bij Meranom.com doen ze dat ook. Daar verzenden ze het als “broken watch” van $20,- ofzo😆

2 likes

Wat anderen doen, geen idee, maar in genoemd geval zou ik €100 uitgekeerd krijgen. Ik ben opdrachtgever en loop het risico. Alleen ik kan een claim indienen, dus wat iedereen altijd roept met “verzending voor risico koper” >>> schiet mij maar lek.

We gaan wel flink off-topic nu. Sorry TS.

1 like

Klopt ja. Risico ligt bij de verzender. Die heeft een overeenkomst met de pakketservice.
Maar inderdaad of topic.
On topic: Het is gewoon een heel mooi en goed horloge. Het merk heeft een leuke geschiedenis, al wordt dit model wel door sommige puristen als hommage bestempeld. Denk dat je qua prijs/kwaliteit wel heel goed zit.
Ik zou TS adviseren om er eens ééntje te passen van een medeforummer, er zijn er meerdere die hem hebben. Mijne mag je sowieso een keer proberen als je wilt.

1 like

Heb ik. Top. Top. Top.

4 likes

Ik vind het ook een top horloge. Zat zelf heel erg te twijfelen tussen de Shogun en deze (maar die is nog duurder en ik draag niet graag metalen banden) Uiteindelijk toch voor deze gekozen.
Maar spb053 kost toch nog zeker 550 euro. On topic: dus net boven budget helaas.

Maar ik vind de kamikaze ook super gaaf qua design en die zit wel binnen budget :slight_smile: En deze is wat goedkoper omdat er een ander uurwerk in zit en geen saffier en diashield heeft. Wel een top horloge verder.
Zag deze bij Spaanse Seiko Ebay verkoper voor 375 euro te koop en als je hem rechtstreeks benaderd gaat er nog volgens mij 40 euro af.
Maar als verzending mis gaat…weet ik niet of het daar verzekerd is. Ik heb het risico genomen…

1 like