Seiko Pressage en dan hou je geld over
Al een aantal keer bekeken bij de seiko boutique in Amsterdam, maar vind deze met ruim 14mm toch te dik, ondanks dat ik zeker fan ben van de wijzerplaat!🥵
Tissot Visodate.
Frederique Constant Slimline Quartz (Ref. FC-220S5S6) - nu €455,- bij Siebel, normaal €650,-
Junghans Max Bill Mechanisch - €670,-
Hamilton American Classic Boulton L - €525,-
TĂłch even valsspelen, 1 quartz
Maar dan heb je wel een Frederique Constant.
Persoonlijk had ik de Hamilton Boulton gekozen
Dr is nog wel meer te vinden op het www. Ik zou als je twijfels hebben je aankoop even uitstellen en vooral ook zelf wat zoeken naar wat je echt aanspreekt
Succes met je toekomstige aankoop! Ben benieuwd wat het gaat worden!
Dat is iets wat toch blijft. Helaas.
Morning,
Hier in mijn topic staan ook nog een paar suggesties:
Zelf ben ik dus voor de tissot gegaan!
Ik heb de Tissot Visodate altijd al mooi gevonden.
Net even wat sportiever en op mesh weer wat aparter. Is ook gewoon op leer te krijgen.
Als de Tissot Le Locle je aanspreekt, zou ik daar voor gaan. Heb hem zelf ook en het is een prachtig horloge met verschillende speciale afwerkingen op de wijzerplaat en een mooie caseback.
Eventueel een simpeler horloge, de hamilton intra-matic:
Of deze ene:
https://www.christopherward.eu/events/summer-sale/nearly-new-30/c5-malvern-slimline-c10080
Beide horloges zijn een prima keuze. Je kunt je ook eens meer verdiepen in de historie van beide merken, je koopt tenslotte ook een stuk “historie en beleving”, die is wel heel verschillend bij Tissot en Hamilton.
Succes met je keuze
Jazzmaster prima in mijn ogen. Weinig aan toe te voegen. Ook de Tissot niet, De Boulton L had ik liever in een handwinder gezien, en de Max Bill krijg je niet voor dat geld in een automaten-versie.
Polletje, polletje!!!
Heb daar mijn Oris gehaald voor een goede prijs ook. Deze was 1 van de twee andere opties die ik dus niet heb gekozen. Close call maar de MLC was een maatje kleiner
Gouden markers bij een stalen kast vind ik altijd een beetje vloeken, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.
Zou dan eerder voor een Certina ds-1 gaan bijvoorbeeld:

Misschien een andere Hamilton, de Valiant voor een eurootje of 500
Vind ik zelf een heel mooi horloge, en zie hem nooit echt voorbij komen…
Fotootje even geleend van de prominent aanwezige organisatie
De Hamilton Jazzmaster heeft een 3-6-9-12 indeling, waarin de 3 het datumvenster is. De andere keuzes zijn romeins of géén cijfers (maar indices)
Ik hou van arabische cijfer aanduiding
Je zal voor jezelf inderdaad moeten bepalen of je cijfers, romeinse cijfers of indices wilt hebben. Ik hou zelf van nette horloges met uitsluitend de indices al kan bijvoorbeeld de Max Bill mij door het minimalisme ook erg bekoren.
Nog steeds? Onbegrijpelijk, voor die prijs in die staat!
Ik heb een Tissot le Locle. Erg tevreden mee! Echter, Ik zag iemand een Max Bill Mechanical plaatsen als optie… Die is ook wel erg mooi! Ik zou toch een van die overwegen (Hoe verschillend ze ook zijn).