Twijfel slaat toe

Hard sparen en dan twijfelen lijkt me een no-go…

1 like

Ik zou vrijblijvend gaan kijken en kijken of de twijfel er nog steeds hebt als je het horloge om/vast hebt…

Ik denk dat iedereen dit kent. Alleen is er maar 1 oplossing; kijken, passen en terug naar stap 1.

Waar praten we over? Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden. Maar uiteindelijk is het je eigen gevoel wat het meeste zegt.

Cold feet, vaak logisch bij lang sparen naar een groot bedrag. Is ongeveer hetzelfde als wat mensen hebben voor een huwelijk (hear-say).

Gewoon even laten bezinken, en bedenken of het echt het horloge is wat je graag wilt hebben. Mijn advies: Settle niet voor minder, ga je spijt van krijgen.

Dit moet hem worden.

Nog een vraag : kan ik hem niet beter in Duitsland kopen/bestellen.
Scheelt weer €200?

Erg mooi horloge en ook bij mij op de wishlist. Helaas nog niet in de mogelijkheid tot aanschaf, i.v.m. andere financiële verplichtingen. Heb ook dezelfde vraag m.b.t. het kopen in Duitsland. Zou het echter wel persoonlijk op willen halen.

i.i.g. succes met je keuze!

Bekend gevoel. Ik had een aparte spaarpot voor mijn seadweller. Geld dat ik voor niets anders nodig had. En bij de vondst van de juiste blijft het een heel bedrag. Het helpt mij om te bedenken dat flippen geen misdaad is. En de ervaring dat het maar één keer pijn doet. Mijn eerste paar santoni (schoenen) deed pijn. Nu weet ik hoe veel en hoe lang ik er van geniet. En koop ik ze zonder twijfel.

http://www.olfert-co.de/Oris-Aquis-Date-01-733-7653-4135-07-8-26-01PEB

Hier kan je hem cheap kopen, heb nog een 10% korting code voor je: 10paakc
En je kan nog 3% korting krijgen als je vooruit betaald.

Grtz!

Prachtklok, doen. :+1:

1 like

Dan zou ik ook gewoon even gaan kijken en passen.

Kan je doen, niet heel netjes naar de juwelier toe die je belt dat hij er een heeft. Aan de andere kant kan je misschien een deal met hem sluiten nadat je hebt gepast? Het was tenslotte vrijblijvend.

1 like

Ik ga ook zeker kijken en passen. Het is meer dat nu het moment van aankoop dichtbij is er een soort van koudwatervrees is. Daar komen ook de vragen vandaan.

Laten we elkaar nu geen mietje noemen

:wink:

Gaan met die banaan!

Niet echt een wolf (je) in schaapskleren. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Als je twijfelt, niet doen. Beste is gewoon nog langs gaan en proberen.

Die twijfel heb ik ook iedere keer als ik een aanzienlijk bedrag ga spenderen En bij een cash betaling wordt de twijfel groter bij ieder briefje dat ik neer leg. :smile:
Maar heb eigenlijk nooit spijt gehad van een aankoop waar ik naar toegespaard heb. Als ik al spijt had dan betrof het een impuls aankoop.
Dus ik zou zeggen : gewoon doen !!!

Ik zou sowieso gaan kijken en passen. Het is toch een emotie-aankoop, dus kijk wat voor gevoel je erbij hebt. Daarna kun je voor jezelf bepalen of het voor jou het geld waard is.

Over het horloge zijn genoeg positieve ervaringen te vinden (inclusief de mijne), kwalitatief zit je voor dit geld zeer goed in ieder geval! Over de prijs zal ook nog wel te onderhandelen zijn. Ik had de mijne met bijna 20% korting bij Diamond Point (Bijenkorf) eind vorig jaar.

Succes!

Ja ,gaan kijken ,passen, en als het goed voelt nog Iets eraf en meenemen.
Secces.

Ik zou ook gaan kijken en passen, ik weet niet of je een leuke band hebt met desbetreffende juwelier.
Een punt in zijn voordeel is dat hij aan je gedacht heeft, voor die paar honderd euro zou ik hem gewoon bij hem halen, misschien dat je er nog wat af krijgt.
Altijd makkelijk in garantiegevallen als je een winkel hebt om op terug te vallen.
Verder een prachtige klok, ook een van mijn favorieten.
In een winkel kopen is ook veel leuker dan via internet en ook veel veiliger.
De winkel in en lekker passen en misschien ook nog wat andere horloges en dan de begeerde klok kopen en met kloppend hart naar buiten lopen met je grail om.
Wat is er leuker.

groetjes Lenno

Eens met Lenno en de Oris is gewoon een topper.
Maar ja, ik ben niet helemaal objectief. :heart_eyes:

Kleine domper.
Het bleek dat de juwelier inderdaad een blauwe versie had binnen gekregen, maar de verkeerde. Het was de normale blauwe versie en niet de “sunburst” versie waar ik benieuwd naar was.
De blauwe is ook prachtig, maar in dit geval niet wat ik zocht.
Ben meer overtuigd geraakt van de kwaliteit van de Oris.
Dat dan weer wel