Twijfels! Volgende horloge om en nabij 1000,- ?

Verkoop jij die voor om en nabij de 1000 Euro? :wink:

3 likes

Ik raise met 10 uit 10 voor Damasko.

2 likes

Ik snap jou.

Dit is de enige reden dat ik niet 10/10 zei:

10 likes

Alle correcte historie op een hoopje, als je zo’n horloge ambieert, dan pak je de Breitling.

2 likes

Eensch

1 like

Om je toch even op een ander spoor te zetten, ik heb vorige week een Longines Conquest V.H.P. gekocht. Onder de €1.000 en wat mij betreft een knaller!

Zie mijn NA topic hierover voor foto’s

1 like

Erg mooie Seiko!

“kijk mij, ik heb een Rolex!”

14 likes

Ik vind deze erg mooi! Ik wil alleen geen duikbezel -.-

1 like

Als je dan toch van de duitse kwaliteit houd kan je altijd ook eens bij Steinhard gaan kijken die heeft ook leuke uurwerken en de prijs voor wat je krijgt valt heeeeeeeeeeel goe mee.

Is dat een imitatie van Steinhart?

2 likes

Ik was het met je eens over de Damasko. De DS 30 is veel cooler dan de 556, daar kan satineren niks aan veranderen. De techniek in kroon en kast, de update aan de specs en lume…

Tot je over de Navitimer begon. Die mij alsjeblieft de Sinn.

2 likes

100% Damasko. Een geweldig horloge.

Van je 2 zou ik zelf voor de Damasko gaan vanwege de tech.
Maar de Sinn vind ik n betere allrounder, zoals n Rolex Explorer, Omega Railmaster en Tudor BB makkelijk v uitstraling verandert met n ander bandje erop.

Alternatieve suggesties:

Stowa flieger

https://www.stowa.de/en/Flieger+Classic+40.htm

Junghans Max Bill

https://www.dehorlogewinkel.nl/horloges/16-max-bill-automatic-by-junghans-027400244.html

1 like

Prachtig. De sluiting heeft waarschijnlijk alleen geen toolloze fijn afstelling vrees ik?

1 like

Nee klopt. Gaatjes in de clasp dus je hebt een tool nodig.

2 likes

Archimede, Junghans, Stowa, Nomos

Damasko DS 30 :+1:

Eens. 556 i B en/of RS. DS30 is ook super, maar prioriteer toch de veelzijdigheid van de 556. Als echte tool watch zou ik dan weer een ander type kiezen. Bovendien zou ik geen stalen band kopen waar ze nagenoeg hetzelfde bedrag voor vragen als voor het horloge zelf! Of vergis ik mij?

1 like

Junghans Max Bill

1 like