Wellicht herkennen jullie het volgende. Je vind een bepaald model mooi en weet er een te bemachtigen. Bij een bepaalde lichtval is ie schitterend, maar op een ander moment wat donker en lastig afleesbaar (de zwarte). Vervolgens zie je er met een lichte wijzerplaat langskomen, en denk je yes, due bestel ik en verkoop ik gewoon de ander. Tot zover no problem. Tot het moment dat je ze allebei in je bezit hebt. Het TWINS-dilemma!
Wat zouden jullie doen? De TWINS in stand houden of ze keihard van elkaar scheiden? Ben benieuwd of er nog meer TWINS zijn op het forum.
Tja, hangt er ook vanaf of je het geld nodig hebt. Ik heb diverse horloges in verschillende kleuren maar dat zijn goedkope Chinezen, dus speelt het geld geen rol.
Anders zou ik misschien kijken naar de rest van je collectie; heb je al veel zwart of wit.
Maar aan de andere kant, ik kan altijd slecht afscheid nemen…misschien zou ik ze allebei wel houden.
Eeuhm trouwens, ik heb twee vintage PR 516’s, een met een gouden plaat en een met een rode. En ik kan gewoon niet kiezen, dus ik houd ze allebei.
Ze zijn leuk, die Anatomics. Ik had een NOS exemplaar, verguld met sunburst grijze plaat. Erg mooi. Hou ze gewoon lekker allebei joh (en ga op zoek naar de grijze dial)
Ik zie het probleem niet zo, er zijn toch ook genoeg mensen met meerdere Monsters, SKX007/009, BFK’s?
Zelf heb ik ook twee Certina DS-1 en twee Seiko BFS-modellen…
Dubbel is ook dubbele pret. Al ruim 8 jaar in bezit. Leuk detail: beide zijn aangeschaft tijdens de opheffings uitverkoop Wastora voor maar…fl. 175-- ach dat waren nog eens tijden.
Grote en kleine broer naast elkaar.
Dus niet écht twinns, maar voor mijn vrouw en mij wel met mooie herinnering verbonden.
A tribute to our daugther LEVI.