Uit 1957 deze UG uni-compax

26 likes

We hebben een speciaal topic ‘welke vintage draag je vandaag’.

Ik denk dat ie daar beter tot z’n recht komt.

Of je moet er ook qua tekst een interessant topic van maken.

3 likes

Dank je. Sinds gisteren actief hier. Effe zoeken nog

4 likes

Hij is zeker mooi.
Zou niet in dit topic misstaan. :wink:

Wees welkom edele heer.

U showt meteen een pracht stuk.

Maar misschien is dit wel een opzetje om dit als introductie topic, om u verder voor te stellen.

Ieder geval de hartelijke groeten van de citizen (duikers) freak.

Daar gaan we dan.

Besmet geraakt met horloge virus door mijn werk.
Langer geleden al. Een actie om A merken met A merken te verbinden…eenvoudig gezegd: bij bepaalde omzet een horloge kado. Via de helaas overleden Steiner in M’tricht in contact gebracht met de Swatch Group. Hier de actie mee opgezet. Beginnend met Swatch, van Tissot, Longines naar Omega. Inkoop -52%. Actie op Benelux nivo. Smaak Belgen echt de duurdere klokjes. NL veel Swatch, Tissot. Nooit geweten. Zuinigheid dus toch! In contact gebleven, klik en verdiept in Zwitserse industrie. Alles lezen, geschiedenis, merken, uurwerken. De bekende Dld, NL bladen. Verdiept in de typische horloge landen, alles wat ik kon vinden op dit vlak. Stoppen natuurlijk bij iedere juwelier met klokjes. Etalage na etalage.Gek werd mijn omgeving hiervan. En naar Basel World natuurlijk. Jaren achter elkaar. Rikketik, Dld beurzen. Vooral kijken helaas.

Virus dus behoorlijk te pakken.
Mijn eerste mechanische klok…merk Dufeau, editie KLM. Blauwe chrono. Bandje v leer pilotenjas. Valjoux 7750. Na 2 jaar toch te groot, verkocht. Binnen 1 uur. Limited Edition. Horloge gebracht. Kroegeigenaar. Horlogefan en uren over horloges gesproken.

Van Nomos Wempe edition naar de vroegere Bell & Ross. Alles weer verkocht. Smaakt verandert en nu vooral v eenvoud. Gemiddeld schijnt de gemiddelde mens 6 jaar met hetzelfde horloge te doen. Hierna weer iets nieuws…en toen dit klokje. Mijn eerste en enige vintage. Ebay.de. Best spannend en na ontvangst direct check door horlogemaker. Staat uurwerk top.
Al jaren mijn favo. Mijn enige vintage. Recentelijk bandje laten maken door Visconti Milano. Luilekkerland op dit gebied.

En toen…ik begin een eigen horlogemerk. Ex collega bij Hirsch in Zwitserland terecht gekomen, kende wat NL in de industrie.
Deel ik nog wel een keer.

9 likes

Omg, een buff.

Maar ik moet eerlijk zeggen als ik je verhaal een beetje kan ontcijferen, je nu maar een masterpice hebt super.

Wel nieuwsgierig naar de rest va je verhaal. En ik hoop voor iedereen die mee leest. Dat je als je een groot verhaal wilt vertellen, je beter er tijd voor gaat maken. Want wat je nu hebt gedaan leest wel heel erg lastig.

Niet te min :+1::+1:

1 like

Mooi horloge, gefeliciteerd!

Prachtig horloge !
En, welkom op HF
20190823_073131

2 likes