Uit welk jaar komt dit horloge? Omega Speedmaster Professional

Hallo allemaal, Ik hoop antwoord te krijgen over het volgende horloge,
Omega Speedmaster Professional. Het is in de familie, maar inmiddels weet niemand er meer iets over te zeggen.

Wat zou het jaartal kunnen zijn? Er staat op de achterkant geen tekst met First watch worn on the moon, dus moet het van voor 1969 zijn dacht ik.

Is dit een bijzonder horloge of een van de velen? Zou het nog wat waard zijn? Er zijn wel onderdelen aan vervangen door omega.

Er zijn vast kenners die dit weten!

Ik hoop iets te horen, zou leuk zijn.

groetjes Astrid

Opgelegd logo en het lettertype op de plaat wijzen op een vroeg exemplaar.
http://chronomaddox.com/speedy_dial_details.html

Caseback is pre moon.
http://chronomaddox.com/moonwatch_casebacks.html

Geen crownguards.

Ik gok op een '67/'68-er.

1 like

Het referentienummer is 145.012, inderdaad een zg pre moon prof. Bijna allemaal met caliber 321, een enkel overloop model caliber 861. 1968 is mijn schatting.

1 like

Ik ben nog maar een leek op Speedmaster gebied, maar is het niet af te lezen aan de hand van serienummers?

Datering is meest concreet via uurwerknummer. En dan nog moet je een ruime marge in acht houden,

Met andere woorden. Even het deksel van de achterkant en het nummer noteren wat op het uurwerk staat. Daarmee kom je het dichtst in de buurt van het juiste jaar.

Mooi horloge zeg! Wijzers en bezel lijken idd vervangen te zijn. Wijzer lijken er wit/nieuw, maar dat kan ook aan de flits liggen. De bezel hoort bij deze oudere variant nog met een puntje boven de 90 te zijn, bij deze is dat naast de 90.

Het belangrijkste (de wijzerplaat) is nog origineel gelukkig, en met mooi vergeelde lume zo te zien?

Waarschijnlijk heeft Astrid nu al aardig wat pm’s gehad met mensen die geïnteresseerd zijn :smile:

Prachtig horloge! Die zou ook niet verkeerd in mijn collectie staan :wink:

Iedereen super bedankt voor de reacties! Wat een fijne antwoorden en wat reageren jullie snel. Ik kan hier echt iets mee. Top!!