Uitleg aan collega waarom ik nou elke morgen mijn horloge nakijk

iPhone

Braunschweig-cesium-klok-signaal gestuurde wekker.

Www.ishetaltijdvoorbier.nl die van mij loopt dus ook altijd goed!

5 likes

Ach, ik heb een collega die de rotor zag van mijn Omega PO, en vervolgens de volgende geweldige opmerking had: “wat gaaf zeg, jij hebt een kompas in je horloge zitten”. Tja, dan kan je het wel uitleggen, maar of ie het ooit helemaal begrepen heeft :smiley:

4 likes

Time.is of de DCF-klok in de keuken.

1 like
1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Eigenlijk is het ook raar, veel geld uitgegeven aan een prachtig horloge, om vervolgens de “echte” tijd op mn telefoon te checken.
Maarja, er rijden ook genoeg mafkezen rond in oude rammelbakken, terwijl moderne autos veel zuiniger zijn en die brengen je ook naar je bestemming… toch :stuck_out_tongue:

1 like

1 like

Merkwaardig toch eigenlijk, dat checken constant van de juiste tijd aangeven. Is het eigenlijk iets van jongeren vraag ik me af…

Ik kom nog uit het (mechanische-klok-tijdperk (bj 62). Tot begin jaren 80 altijd mechanisch gedragen.

Je deed niet anders dan gewoon je goedkope handwindertje elke morgen opwinden en 1 keer in de 2 of 3 dagen zette je 'm eventueel gelijk met het nieuws op de radio…

3 likes

Dit herken ik wel.
Is ook wel een crime bij mijn Mido commander trouwens.

Ik weet ook dat hoe meer horloges ik bezit, des te minder weet ik wat de precieze tijd is. :grin:

  1. Je collega’s hebben natuurlijk gewoon gelijk :wink:
  2. Ik vind het zelf juist leuk om datum, tijd goed te zetten etc. Elke dag beginnen met een klein rustmomentje. Had ik maar meer handwinders.
1 like

En als je dan ook nog keer al je nagels op eet is het helemaal niet te doen.

:laughing:

Elf.

Dit is toch niet je “openingszin” mag ik hopen :grin:

Of bellen (op zo’n grijze telefoon met draaischijf) en dan te horen krijgen “bij de volgende toon is het zoveel uur, zoveel minuten en zoveel seconden… piep…”

3 likes

Ik krijg het ook niet altijd uitgelegd.
Een quartz is goedkoper en nauwkeuriger dus waarom zouden ze een automaat kopen.
Deze mensen willen gewoon de tijd bij zich dragen, niks meer of minder. Alles wat afwijkt en ook nog eens duurder is, dat is zonde van het geld. Het is ook een stukje kennis die ontbreekt die de interesse zou kunnen opwekken.

Wij willen meer. Naast een sieraad ook een stukje verfijnde techniek en een stukje historie en daardoor ook beleving.
Wij kijken ook naar het horloge zonder te zien hoe laat het is.
:laughing:

2 likes

Een mechanisch horloge willen dragen is eigenlijk soort van snobistisch sado-masochimse.

2 likes

Ik kijk vaker naar mijn horloge zonder de tijd de lezen, als ik heel eerlijk ben :smiley:

2 likes

Hallo @cliogek,

Wij willen meer. Naast een sieraad ook een stukje verfijnde techniek en een stukje historie en daardoor ook beleving.
Wij kijken ook naar het horloge zonder te zien hoe laat het is.
:laughing:

Mooie woorden! Vooral laatste zin!!

1 like