Unboxing Air Blue ( Alpha B.uhr )

Zojuist binnen van W2D, gisteren besteld en nu om de pols met een paar vintage schoenen.

Seiko automatic / hacking / handwinden / 10 bar WR / saffierglas / PVD coating. / blauwe Super Luminova.

Stugge Air Blue bandje eraf gerost en 2 soepeler leren vintage Nato’s uitgeprobeerd … veel beter zo !

5 likes

mooi

1 like

Mooi, maar ik vind die glasbodem wat minder.

1 like

Nu eerst eens een tijdje dragen en daarna kom ik nog
met een review terug horlogevrienden, :wink:

Vooral het draagcomfort van de 47mm Ø kast en 24mm lugs zal jullie mogelijk doen twijfelen.

Van harte!!!
Ik ben benieuwd naar de review!..
Stiekem staat deze op mijn verlanglijstje (om de voorlopige “fliegerhonger” Te stillen…:wink:).
Veel plezier met deze aanwinst!!:+1:

1 like

M.i. ook volstrekt overbodig tenzij het een mooi goudkleurig uurwerk zou zijn,
maar verder zijn de eerste indrukken buitengewoon goed,
en dat voor een prijs waar je nog geen Swatch System 51 zou kunnen kopen :relaxed:

Das een mooie grootte voor mijn pols veel te groot maar daar word ie niet minder mooi van

Fijn formaat. Mooie klok!

Mooi.
Wel een fors formaat, maar dat is natuurlijk wterk afhankelijk van je pols.

1 like

Ik kan je nu alvast voor de review verklappen dat
dat bij dit model reuze meevalt, ik heb 19cm pols
en vanuit bovenaanzicht steekt het nergens uit.
ook de vliegerkroon geeft geen probleem bij polsbewegingen, ( mogelijk wanneer je hem op een gewone band zet dat die kroon gaat opvallen,
nu met een lederen Natoband ligt de kast natuurlijk
weer 2mm hoger op de pols )

ik heb hem inmiddels vergeleken met een 48mm Lenzers
en met een aantal 45/46mm kasten en deze Air Blue is wel de meest comfortabele / ergonomische klok.

edit : hij hoort op een Nato maar met zo’n prop omgevouwen leer op 12 uur wordt het wel erg lomp
op een klein polsje … ik heb de Natoband dan ook anders bevestigd waardoor er geen prop leer bovenuit steekt.

Prachtigggg !!!

1 like

Proficiat. Wat me opvalt is dat er JAPAN op de rotor staat, terwijl het uurwerk (SII) in China is gemaakt :confused:

1 like

Mooi ding! Heb zelf ook op het punt gestaan hem te kopen, maar kan de centjes momenteel ergens anders goed voor gebruiken :slight_smile:

1 like

Mooi! Heel veel klok voor je geld en als de kwaliteit net zo is als die van Deep Blue zit dat helemaal goed.

1 like

Wat ik hier en daar gelezen heb is dat het NH35 uurwerk
een enkele keer in Japan of meestal Singapore & Maleisië
in elkaar geprutst wordt, maar dat een aantal losse onderdelen uit China komen.
Anyway het is niet echt spannend qua uitzicht allemaal
maar het werkt best goed, Sinds gisteren deze tijd heeft hij 5 seconden gewonnen op de atoomtijd.

De kwaiteit is duidelijk op het zelfde niveau als bijvoorbeeld de DB Sea Ram,
de Luminova is zelfs stukken beter en qua draagcomfort ook , ik doe vanavond of morgen nog ff een reviewtje
maar je stelling van “veel klok voor je geld” klopt zeker.

1 like

Ik heb deze een paar weken, bevalt heel erg goed.

Gr. Marc

2 likes

Ja dat A. model was ik ook benieuwd naar.

ik neem aan dat je ook best tevreden bent over de diameter en de luminova ?

grt. Gerard

De maat van 47 is behoorlijk, maar draagt in elk geval op de zulu comfortabel, ik heb het nog niet met een gewone band geprobeerd. Op de zulu ligt de kast wat hoger, waardoor de kroon niet in de weg zit. Het horloge loopt erg goed, bijstellen van de tijd is niet echt nodig, maar ik wissel regelmatig waardoor het wel eens stil staat. De lume is heel mooi en duidelijk.

Gr Marc

Mooie klok. Kende het merk niet.