Upgrade horloge, horlogemaker gezocht

Even een inleiding…

Dit horloge heeft meer een emotionele waarde, dan dat het een waardevol horloge is. Het eerste “grote” cadeau van mijn vrouw. Destijds waren we 1 jaar samen en ondanks dat het een fashion merk is, zou ik dit horloge van een upgrade willen laten voorzien.

Dus:

• Nieuw bandje (vervelende maat, ik kom uit op 21mm)
  • Glas vervangen voor saffierglas

Wat ik zelf voorkaan wil kunnen:

• Batterij vervangen, hiervoor heb ik een watch ball besteld
  • Horlogebandje wil ik in de toekomst ook zelf kunnen doen, maar wat is goed en redelijk betaalbaar gereedschap?
  • Schoonmaken, tussen de richels, zie foto’s. Hoe en waarmee pak ik dit het beste aan?

Foto’s:

WP_20150910_11_01_52_Pro

WP_20150910_11_01_34_Pro

WP_20150910_11_01_19_Pro

2 likes

Kijk eens in mijn topic van een tijdje terug. Daar heb ik een bandje besteld (ook 21mm) in combinatie met het gereedschap wat je zoekt:

Misschien is het wat voor je, misschien ook niet. Succes :thumbsup:

Top dank je!
Zoiets zoek ik, maar heb je toevallig ook een linkje naar de site?

Oh wacht…

Banggood?

Die bezel met “richels”, kun je die losdraaien of is dat één met de kast? Je kan het eens proberen met een oude tandenborstel en wat cocktail/satéprikkers. Gebruik ik zelf onwijs vaak en dat knapt behoorlijk op.

Geen idee, nog nooit open gekregen…
Ik heb een watch ball besteld en hoop dat ik hem hiermee open krijg

Hij bedoelt die ribbels aan de voorkant, maar Armani een klein beetje inschattend zal die wel gewoon onderdeel van de kast zijn. Ik zou het gewoon proberen met een oude tandenborstel en een heel klein beetje zeep en een heel klein beetje water proberen. Maak hem niet te nat, maar wel net genoeg dat het een beetje schoon kan worden.
Zo’n tooltje om een bandje te verwisselen heb je voor onder een tientje. Ga wel voorzichtig te werk, want een bandje verwisselen is op zich vrij eenvoudig, maar als je nog niet goed weet waar je moet zijn met je tooltje, kun je ook wat krassen maken. Maar aan de andere kant, als je het oude bandje toch gaat weggooien kun je die net zo goed losknippen van de bandpennen en maak je daarna de pennetjes los, dan zie je wat beter wat je aan het doen bent.

Als bandjes-tool werkt bij mij het beste zo’n hobby Stanley mesje, dat zet je voorzichtig aan de achterzijde tussen lug en bandje, vervolgens wring je het mesje en druk je de pushpin uit zijn gaatje van de kast. Zorg voor lichte tegendruk aan de voorzijde zodat je pushpin altijd aan de achterzijde eruit springt. Dit voorkomt krasjes op de bovenkant van de lugs.

Horloge water resistant? Dan schoonmaken met lauw water, een zachte tandenborstel met wat shampoo erop en afspoelen met net lauw water.

Batterijen wisselen doe ik liever niet omdat ik dan niet weet of-ie daarna nog wel waterdicht is.

Anders uitbesteden aan onze Hub [ Hannemann ] in Kerkrade, hier alom geprezen.

Succes!!

Dank voor de reacties!
Dan mis ik nog een horlogemaker die het mineraal glas kan vervangen voor saffier glas. Indien mogelijk…

Iemand die dat hier zou kunnen? Of een idee heeft?

Op zich geen probleem, saffier is te bestellen, maar wel beperkt qua afmetingen. Mineraalglas er via de binnenkant uitduwen en saffierglas terug persen. De glasring kan worden hergebruikt.

Is het een plat of bol glas?

Licht gebold, zie ik…

Koop direct een Bergeon springbartool en geen goedkope rotzooi. Werkt beter en gaat langer mee :+1:. Kost iets meer maar dan heb je ook wat :smile:

Dat is jammer want plat saffierglas is een heel stuk goedkoper. Ik hoop dat er zich nog iemand meldt die dat voor je wilt doen.

Wat is goedkoop en wat is duur? :smile:
Waar moet ik aan denken, denk je?

Ik hoop het ook, horlogemakers, iemand?

Ik zie bij Cousins UK (warenhuis voor alles horlogegerelateerd) platte saffierglazen voor 10 euro incl. verzending en bolle glazen voor 65 euro incl. verzending.

Kweenie wat horlogeband.nl er voor zou rekenen?

Ik krijg “Deze webpagina is niet beschikbaar”

Is hier echt geen horlogemaker (of goede hobbyist) die zich hieraan durft te wagen? Een Armani horloge voorzien van saffierglas?

Je kunt terecht bij http://www.horlogeglas.nl/

Zoals al gezegd, kost een saffier gebolde glas bij Cousins met een diameter groter dan 290mm/10 €75.30.

Bij Alma Findings is deze te verkrijgen voor ongeveer €53.10.

Bij Cousins kun je de maten oplopend met 0.1mm verkrijgen, dus bv. 291, 292 enz.,
terwijl je bij Alma slechts 0.0 en 0.5mm, bv. 290, 295 enz. kunt kopen.

Met vriendelijke groet,
Inca

Even een update, Ik heb hem zelf open kunnen maken…
Watchball werkte uiteindelijk niet, omdat het geen schroefdraad deksel is, maar gewoon geklemd…

Dus stenleymesje did the trick… En alle juweliers maar iedere keer naar de hor,logemaker doorsturen, waardoor ik het een week kwijt was en 15 euro extra moest betalen…

Daarnaast is het nieuwe bandje uit china binnen

WP_20150920_001

Ik ben nog niet verder gegaan met het saffierglas, ik ga horlogeglas.nl benaderen.

1 like