Uurwerk demontage vraagje HMT

Waar heppie het over.

4 likes

:joy::joy::joy:
Het eerste uurwerk waar ik aan gewerkt heb, is er uiteindelijk nog slechter aan toe dan deze van @GiveMeYourDough.
De clinic heeft me veel geleerd hoe het wel te doen.
Voor de clinic nam ik je gevleugelde woorden: “begin maar met slopen” iets te letterlijk.

3 likes

@GiveMeYourDough heeft het allemaal goed opgepikt @Climholland . En dat terwijl hij tot op heden nooit op de pijnbank van @vinwat terecht is gekomen…

aa2b7a3d8c7535012200246ea2819c901936f908_1_666x500

3 likes

Giet het uurwerk dan in epoxy hars, mooi oogje eraan en een blijvende herinnering aan de sleutelbos die niet scherp is en mooi toonbaar.

3 likes

Ik had me al tot 2x toe in willen schrijven voor de @vinwat clinic maar de data kwamen me niet uit.
Maar nu ik dit zo een keer gedaan heb vraag ik me af of ik dat nog ga doen. Denk dat ik er geen gebruik van ga maken als ik het wel in de vingers heb. Ik weet nu een beetje hoe een uurwerk in elkaar zit en vind het wel prima zo. Was een leuk avondje schroeven en het heeft me amper een tientje gekost.
En dat uurwerk, ach daar komen we wel overheen toch? Zo spannend is het uurwerk nou ook weer niet.

1 like

Ik begrijp je helemaal hoor maar je moet er nog maar eens een nachtje over slapen. …

1 like

Ik vond het in elkaar rommelen stiekem wel een beetje leuk :innocent:

2 likes

:point_up:️precies dit. Maar ook het feit dat je kennis van uurwerken steeds groter wordt. De techniek erachter vind ik erg leuk

1 like

Wie weet volgt er ooit nog een topic waarin jullie mij om advies vragen :joy::joy::joy:

2 likes

:grin:
Nou, als ik ooit een bombay special uurwerk heb, waar ik zeker van wil zijn dat ze het nooit meer gaat doen, dan weet ik je sowieso te vinden. :joy::joy::joy:

Ook als ik een gave sleutelhanger nodig heb trouwens. :wink:

2 likes

Ik weet niet of je creatief bent, maar kijk hier eens naar.

1 like

Kan je mij de kroon en stam opsturen?
Die zoek ik.
Breekt toch in no time af bij deze sleutelhanger :rofl:

1 like

Wel grappig ja. Ik heb ooit wel eens zo’n kunstwerkje van oude bouten en moeren gemaakt. Wel grappig om te doen maar zag er niet echt uit.

1 like

Haha. Is je adres nog hetzelfde?

Edit:
s-l400 (1)

Kast er ook bij doen?

1 like

@GiveMeYourDough
Yep :+1:

1 like

Altijd beter dan weggooien :+1:
Misschien kan ik dan nog eens een mod maken tzt :smiley:

1 like

Komt jouw kant op na het weekend. Zal hem er wel vast uithalen voor ie er vanzelf uitkomt🤣

1 like

@GiveMeYourDough

Prima de luxe :+1:

Gewoon in een bubbeltje hoor.
Kan ik je nog compenseren voor de postzegel?

1 like

Is goed zo :+1:t3:

1 like

Topper! :+1:

1 like