"Vacheron Constantin"

Ik heb vanmorgen een klokje gekocht voor mijn zoon in de goede doelen winkel.

Vacheron Constantin ik ken het merk niet maar het zag er wel mooi uit. Even zoeken op internet en ik zag al dat er replica’s van worden verkocht, graag jullie expertise aan de hand van de foto’s.
En nog een vraag er zitten tig aantal knopjes op en de datum staat op 2007 is er iemand die een link heeft voor een gebruiksaanwijzing? Het is een automaat hij heeft een doorzichtige achterkant onder het klepje, uurwerk zi

et er mooi uit en hij loopt als een…

1 like

Een lelijke nepper

Uiterst lelijk. Een kenmerk van Vacheron Constantin is dat het de Doutzen Kroes onder de horloges is. De goedkoopste is nieuw rond 10K denk ik.

Je moet DJ zijn om er één te hebben?

5 likes

Bespeur ik hier een lichte mate van jaloezie? :wink:

1 like

Oke, een lelijke nepper dus, maar kan iemand mij uitleggen waaraan je kan zien dat het een nepper is. Ik ging zelf ook al uit van een nepper toen ik de prijzen van de echte zag maar dan weet ik nog niet hoe je het verschil ziet tussen echt en nep, behalve dan aan die prijs.

Alsof je een Rembrand naast een tekening van mij legt. Dat nog los van het feit dat alle goedkope neppers zo’n dag en datum complicatie hebben, als die al werkt.

Hier wat algemene informatie over hoe je een fake kunt herkennen; YouTube staat er vol mee :relaxed:

1 like

Twee topics gestart om 3 x de echtheid te bepalen…
Geen juwelier op de route tussen de “goeden doelen winkel” en uw huis ?

3 likes

Ja…nu je het zegt, zie ik wel wat verschil…vind ik die Rembrandt toch iets mooier sorry Marijn.

9 likes

Het zal aan mij liggen omdat ik al tien jaar met horloges bezig ben, maar is het voor een leek niet heel snel te googelen dat Vacheron een heel duur merk is, en dat dit echt een lelijke nepper is?

2 likes

Dat is wel een ander model. Ze hebben een slechte poging gewaagd om de na te maken

1 like

Klopt, het ging mij er meer om dat je in een oogopslag kan zien hoe lelijk die nepper is, maar je hebt gelijk. Jouw voorbeeld is beter.

Als de achterkant geprint of gelaserd is (en dus vlak) dan is het eigenlijk altijd foute boel, dit hoort gegraveerd te zijn.

Overigens is het jaartal waarschijnlijk een sticker…

1 like

Oke, dank je hier heb ik iets aan.
Als je ergens met een klokje in je handen staat kun je moeilijk zeggen ik ga eerst even naar de juwelier om te vragen of het echt is. Dan is het handig om te weten waar je op moet letten.

Kijk eerst naar de prijs. Logisch denken werkt meestal het beste: als je een Rolex van 6000 euro aangeboden krijgt voor 300 euro, dan moeten de alarmbellen al gaan rinkelen… Maarrrr…, om de prijzen van de grote merken te kennen en om graveringen te kunnen beoordelen moet je toch wel kennis van horloges hebben.

Je hebt hier toevallig een waardeloos slecht exemplaar, maar er bestaan ook heel goed nagemaakte fakes. Je moet toch wel een tijdje meelopen en goed op de hoogte zijn, wil je een serieus oordeel kunnen vellen.

Iemand die lang meeloopt in dit wereldje ‘voelt’ en ziet het meestal meteen; soms is het wat moeilijker. Die vaardigheden kan je niet even uitgelegd krijgen; zo werkt het niet. Horlogerie en horlogemaken is echt een vak; een interessant en moeilijk vak :relaxed:

1 like

ik zie toch wel potentie bij Marijn

1 like

Ja, oke dat begrijp ik maar je moet toch ergens beginnen. Je leert een taal ook door beginnen met woordjes, de moeilijke grammatica komt pas later.
Ik probeer wat wijzer te worden en zal heel wat keren op mijn bek gaan voor ik er iets meer kijk er op krijg, gelukkig ben ik wel zo dat ik geen grote investering doe als ik niet zeker ben van wat ik koop.
Als ik echt een flink bedrag voor een merk horloge zou gaan neerleggen dan wil ik wel garantie van een expert dat ik echt koop.
Voorlopig probeer ik door kleine uitgaven wat meer te leren het verschil te herkennen tussen echt en nep.
Het internet is dan een goede handige manier om te leren van de liefhebbers die er meer kijk op hebben.
Zij die vinden dat ik naar de juwelier moet gaan om te vragen kunnen ook gewoon niet antwoorden en zij die een leek wat bij willen leren daar ben ik blij mee en dank ik.

1 like

Het lastige is dat er geen pasklare antwoorden zijn. Pas als je heel veel op foto’s hebt gezien of hebt vastgehad ga je een gevoel ontwikkelen voor wat echt is of nep. Maar ook daar zit nog een wereld tussen, een horloge correct identificeren dat bestaat uit originele maar non matching onderdelen vereist enorme parate kennis. Je kunt niet verwachten dat iemand even de 10 manieren om een fake te herkennen op schrijft, dat gaat gewoon niet. Ik ben er vrij zeker van dat je op de kennis van één horlogemerk zou kunnen afstuderen.

Ga zondag naar de Rikketik voor zelfstudie, niks kopen maar gewoon kijken, voelen en ervaren.

1 like

Ben je eigenlijk specifiek geïnteresseerd in horloges, of alleen in wat het verschil tussen fake en echt is? Ik herinner me namelijk ook je vorige post.

Ik probeerde je in mijn eerdere uitleg te laten zien dat het niet gemakkelijk is om die vaardigheden even te leren. Dat was bedoeld om je te helpen.

Nu voeg ik eraan toe dat het allemaal begint bij oprechte interesse in horloges op zich. Daar is het voor ons allemaal hier mee begonnen. Als je de horlogerie een beetje gaat kennen en begrijpen, ook je eigen voorkeuren en interesses daarin gaat ontwikkelen, dan komt later het moment dat het verschil tussen fake en echt aan de orde komt. Je kunt niet achteraan beginnen, alleen vooraan :relaxed:

Zoals je zelf aangaf; beginnen met kleine stappen! Er staat heel veel informatie op dit forum en ook YouTube is een plek om gebruik van te maken. Veel lezen en veel kijken.

Succes!

4 likes