"Vacheron Constantin"

Een simpele: Op de achterkant staat 750, dat betekent 18K goud. Dat is het dus niet :wink:

2 likes

Wij zien dat natuurlijk, maar een leekā€¦ziet die dat ook ? :relaxed:

Edit: het verschil tussen witgoud bedoel ik en staal :wink:

Hangt er van hoe veel leek je bent. :wink: Nog een simpele er staat ā€œCHRONOGRAPHEā€ op. Dat is het zeker nietā€¦

Ik weet het; we hebben het over deze mevrouw, die zelf zegt dat ze leek is. Ze wil fakes leren herkennen, maar weet nog niets van horlogesā€¦:relaxed:

Zo leren we allemaal bij. Ik heb vandaag geleerd dat ā€œde Doutzen Kroes onder de horlogesā€ iets positiefs is. Kennelijkā€¦:confused:

Doutzen Kroes is niet mijn type, maar positief zal het wel zijn :smiley:

Ik wil inderdaad graag het verschil leren kennen tussen echt en nep. Als je dat verschil ziet dan dacht ik zie je het voor alle merken. Ik ben niet een liefhebber van b.v. alleen Rolex. Ik vind dure dingen leuk en vaak ook mooi, niet altijd.
Maar als ik het goed begrijp moet ik eerst van mooie horloges gaan houden om daarna het verschil te kunnen zien tussen echt en nep.
Het klinkt misschien gek maar als ik het verschil nu niet zie tussen echt en nep (dus heeeeel duur en goedkoop) wat heeft het dan voor zin om veel geld uit te geven voor duur. Volgens mij moet je eerst het verschil gaan zien voor je het dure kunt waarderen.

Op de rotor staat 25 jewels en op de caseback 32 rubies (jewels). Als je op dit soort details gaat letten komt het goed.

1 like

Een goed begin is het leren kennen van de grote merken, waar V. C. er zeker Ć©Ć©n van is. Deze worden ook het meest nagemaakt in soms ernstig goede vorm.
Vaak zijn neppers ook voorzien van tal van complicaties, welke in werkelijkheid vrij schaars zijn of soms nieteens gemaakt worden door het echte bedrijf. Veelal werken deze opties niet op de nepper wat dan ook meteen uitsluitsel geeft.
Daarbij is het gevoel aan de kroon ook een goede indicatie. Bij een Zwitser gaat dit soepel, de complicaties draaien mee, niet stroef en ga zo maar verderā€¦
Ik denk dat veel lezen, videoā€™s kijken en horloges voelen een betere weg is dan lukraak horloges van dubieuze adressen inslaan.

1 like

Als je in heel duur geinteresseerd bent zou ik niet de pandjeshuizen af lopen op zoek naar de gouden vonst, maar naar een dure juwelier gaan. Dan weet je of je duur mooi vind of niet. En neem voor de grap deze nepper mee en leg hem er (stiekem) eens naast een echte.

1 like

Ik kan mij niet voorstellen dat de 750 die op het horloge staat betekent 18 karaat. Aanduidingen voor zilver of goud gaan samen met een zilver of goudkeur. En het verschil tussen goud en staal dat zie ik wel, heb al het nodige goud en zilver gekocht voor een appel en een ei.

Duur kopen bij de juwelier is geen kunst, dat kan iedereen. Goud kopen op de rommelmarkt of in de goede doelenwinkel voor 1 of 2 euro dat dan enkel honderden euroā€™s waard is dat is de kunst.

750 is weldegelijk een goudstamp welke vaak (misschien zelfs altijd?) op 18k horloges gebruikt wordt, waarschijnlijk hebben ze dit afgekeken zonder rekening met de betekenis ervan te houden (vc maakt graag horloges van goud).

1 like

Sorry, staat het voor het aantal werkuren dat er het horloge zit. Zo goed? :confounded:

2 likes

Ja, dit is mij ook opgevallen vond ik inderdaad ook vreemd. Maar ik loop nog tegen iets anders aan waar ik iets meer van wil weten.
Met het gelijk zetten van dag, datum en jaar kom ik er net achter dat het jaar mechanisme loopt van 2001 t/m 2012 en dan weer doorgaat met 2001, hij is dus over zijn uiterste houdbaarheidsdatum.
Hoe is dat bij een echte? Gaat die ook tot een bepaald jaar? Zo ja , is dat dan te herstellen?

Google eens ā€œperpetual calendar watchā€ of ā€œannual calendar watchā€.
De een kan uitzichzelf soms eeuwen goed lopen waar de andere om de maand bijgezet moet worden.
Dit is afhankelijk van het type, waarschijnlijk kunt u hem alleen met de knopjes bijzettenā€¦

Zeker wel. Tipp-Ex en dun zwart viltstiftje. Een goede kantoorboekhandel kan je daarbij adviserenā€¦

5 likes

Ben je altijd zo grappig, of toon je die kunstjes alleen hier? Ik probeer wat te leren maar dat kun je waarschijnlijk niet waarderen. Je hoeft niet te antwoorden maar als je dat wel doet dan zou het prettig zijn als het iets minder dom is.

Ja, klopt ik kan alles gelijk zetten behalve het jaartal.

Zoals verzocht, zal ik me terugtrekken uit de discussie.

9 likes