Van de mods: Verandervoorstellen

Zo zie je maar weer; automatisering is niet zaligmakend. :wink:

Automatisering is dan ook slechts een hulpmiddel.

1 like

Hoe vervelend je nieuwe leden ook kan vinden, je hebt ze nodig om een community levend te houden. Leden komen en gaan. Bepaalde restricties kunnen de kwaliteit van het forum zeker waarborgen, echter moet je nieuwe leden niet teveel afschrikken met beperkingen.

1 like

Dit is een horlogeforum.
Ik verwacht van nieuwe leden dat ze eerst maar eens
goede bijdrage leveren op het ‘algemeen’ gedeelte.
Er is daar is voldoende gelegenheid om je te profileren.

2 likes

Vandaar dat er hier een trustlevel-systeem is ingevoerd die gerelateerd is aan de berichten die je plaatst. De tijd dat iemand lid is zegt niets over een goede bijdrage of niet. Vandaar dat je geen beperkingen moet leggen die gekoppeld zijn aan hoe lang iemand lid is.

1 like

Zit wat in.

Misschien moet het trustlevel dat aan het verkoopgedeelte
gekoppeld is ook gelden voor het offtopic.

Grt.

Je kunt toch er toch domweg wegblijven? Waarom moet je anderen nou iets afnemen omdat je het zelf niet leuk vind. Beetje het “ik lust geen zuurkool” dus laten we de verkoop maar staken. Egoïstisch hoor. Je kunt er gewoon voor kiezen om off-topic te mijden. Je kunt dit zelfs onzichtbaar maken in je instellingen. Ik heb vintage onzichtbaar gemaakt omdat ik niet zo van de oude horloges ben maar ik ga dat toch ook niet willen verbieden? Gun anderen hun pleziertje. Kost je niks. En anderen hebben wel hun sociaal pleziertje.

10 likes

Er zit zeker wat in, maar het is niet omdat iemand ervoor kiest bij off-topic te participeren dat dat een vrijkaart moet zijn om hem/haar verbaal af te maken.
Een basisbeleefdheid zou toch ergens moeten afgedwongen worden vind ik.

Daar heb je een punt! Aan de andere kant why offtopic op een horlogeforum?

Zie het een beetje als een (leuk) café…daar werd (heel) vroeger (bijna) alleen koffie gedronken.

1 like

Zoals eerder ook al aangegeven lijkt me een template voor de verkoophoek wenselijk. Op die manier krijg je een overzichtelijkere verkoophoek denk ik.

Ik heb trouwens even gekeken en de software kan dat aan.

Omdat het niet noodzakelijkerwijs maar wel waarschijnlijk de volgende zaken versterkt:
sociaal netwerk
onderling vertrouwen
verdieping persoonlijke contacten

Dat werkt ook door op de marktplaats natuurlijk. Maar ook buiten de marktplaats kan het een positief effect hebben op de rest van het forum.

Als je bv met je buurtgenoten alleen over de straatverlichting en eenrichtingsverkeer praat en met je collega’s alleen over het werk praat dan is er echt wel iets voor verbetering vatbaar.

3 likes

Omdat bijvoorbeeld op een tennisvereniging niet-tennisgerelateerde activiteiten de boel verbind!

Je hebt een gezamenlijke passie. Maar op het moment dat je mensen om je heen hebt die nog meer gedeelde interesses hebben net zoals jijzelf, indenticficeert men zich daar makkelijker mee. Dit versterkt het “communitygevoel”.

Zo zit de mens nu eenmaal voor een groot deel in elkaar. Wij zijn sociale dieren :wink:

8 likes

Hier idem.
Nog steeds, helaas.

Met de meeste zaken kan ik het wel eens zijn, of off topic ongemodereerd moet bijven, tja? :scream:
Maar goed, je kunt daar ook gewoon wegblijven natuurlijk.

Waar ik wel graag iets aan gedaan zou willen hebben, is het na een klein tijdje onmogelijk maken om je eigen post aan te passen. Ik zie soms een dag later een storende fout in een post, die ik eerder over het hoofd zag en wil dat dan graag verbeteren/veranderen en dan kan het niet meer. Moet er weer een moderator aan te pas komen. Overigens is dat in WUS ook zo, dat je een paar weken later, niet eens meer je eerste verkooppost kunt aanpassen met “SOLD” vóór de tekst. Erg storend en irritant. Gelukkig kan je hier wèl koppen veranderen. Wat dan eigenlijk weer raar is, dat je dat óók kunt bij andermans topics, zou niet moeten kunnen eigenlijk.

In andere forums kun je inderdaad je verkochte item “op slot zetten” Ideaal, een moderator hoeft dan alleen nog maar dagelijks de op slot staande verkooptopics te verslepen naar “verkochte items” en de rest blijft goed vindbaar.

2 likes

Dat je ook andermans topic titels kunt aanpassen is op de horlogemarkt wel eens nodig omdat menigeen het verzuimd om zijn verkooptopic aan te passen naar verkocht wanneer het horloge verkocht is, als ik het tegenkom verander ik dat, is wel zo overzichtelijk en scheelt een hoop pbtjes.
Dan vindt ik het wel kunnen.

groetjes Lenno

Jaaa onhandig inderdaad. Ik weet niet of dat kan veranderen maar staat ook op mijn wensenlijstje. Is ook voor ons makkelijk omdat de wijzigingsverzoeken nu allemaal bij ons terechtkomen (-:

2 likes

Ja, ik doe het ook af en toe. Het beste is ook het vóór de verkooptitel te zetten, waar anders (hoort te staan) staat Te Koop: of TK:

Vaak zetten mensen het achteraan in de titel. of zie je het pas in de laatste up… :persevere:

2 likes

Is zo te zien een instelling in Discourse.

Ik heb wel een klein verzoekje: het zou regelmatig erg handig zijn als ik zou kunnen zien welke plaatjes ik allemaal geüpload heb. In ‘activiteit’ kan ik overzichtjes genereren van al mijn posts, topics etc. - is misschien ook een knop die je aan kunt zetten op deze software die een soort media library toont?

3 likes