Mijn tante is intussen op de hoogte van mijn horloge-tik. Vorige maand vertelede ik haar dat ik graag in staat zou zijn zelf een horloge te servicen.
Gisteravond kwam ze met een plastic zakje aan. 4 horloges en wat bandjes waaronder een hele mooie Tissot band.
Omdat ik ervan overtuigd ben dat deze horloges ten minste 25 jaar oud zijn plaats is mijn vragen hier op het vintage forum. Hoewel ik over de Lorus eigenlijk niet zo zeker ben.
Erken Mechanik, Italiaans merk, ETA 2824-2 uurwerk
Wie kent het merk? Bestaat het merk nog? Maakt Frank Muller gewoon hele dure kopieën van dit horloge? Hoe oud is dit horloge? Wie heeft er nog een goede 18 mm band met vlindersluiting liggen, deze is te klein voor mijn 20,5 cm polsen en de sluiting is lam?
All Wave Hifi, Zwitserse handopwinder met maar liefst 1 hele jewel!!
All Wave Hifi, was vroegâh een grote electronica keten, zal wel niet meer bestaan. Die Lorus kon wel eens 2 batterijen nodig hebben, hij lijkt sterk op mijn Croton… En die lijkt weer op een Pulsar…
Dat klopt! De ene batterij is gemakkelijk te verwisselen. De ander zit achter een grote plaat waarvan ik niet direct kan zien hoe en waar deze vast zit.
Aardig van je tante hoor.
Over je tissot band is al eens een keer een topic geweest en het zou goed kunnen dat je een originele te pakken hebt. Nu het horloge er nog bij zoeken.
Erken Mechanik ken ik niet echt, maar zag van de week toevallig een Flieger (stijl: Chronoswiss Timemaster) van dit merk met ETA 2824-2 uurwerk en dezelfde kroon. Ik had wel interresse, maar hij is al verkocht.
Ze hebben dus méér modellen.